Multitextureterrainshader für/for Earthsculptor

Posted By: Revo

Multitextureterrainshader für/for Earthsculptor - 10/04/07 22:16

ich suche schon seit einiger Zeit einen passenden Shader für die Texturen die der earthsculptor für ein Terrain erstellt/braucht und habe auch schond as wiki und und das Forum leider erfolglos durchforstet (habe zwar n paar 4-Texturenterrainshader gefunden, aber die waren meist für tgas/andere blendmaps
und leider bin ich ein absoluter Noob was Shaderprogrammierung angeht

also um es besser darzustellen hier ma die Bilder die der shader verarbeiten sollte:
in eng:
i was hearing that someone has a shader for the great tool EarthSculptor, but i did not found anything anywhere around here, so i will describe what a shader i m looking for I need a shader for the following bitmaps :
Blendmap mit 4 "überblendungsfarben" /at first a Blendmap:

die/the shadowmap(welche schöner als die echtzeitschatten ist finde ich ^^/which is nicer than the realtime-shading):

und noch die 4 Texturen halt
/and of course the 4 detail-textures (out of extra files too)

das ist es/ that's it...

Ohh- und der Link zum Tool (hier im Forum)/ and a link to the Tooldiscussion(-thread):
Link

Ich freue mich über antworten jeglicher art ^^ / I would be pleased about answers of any kind (and a big sry for my baaaaad english - i know its stupid
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculptor - 10/04/07 22:19

Das dürfte dir weiter helfen:
http://www.coniserver.net/coni_users/web_users/pirvu/au/demo/zips/worldsforge.zip

Das Programm sollte mit Earthsculptor Dateien kompatibel sein, du lädst einfach die Earthsculptor texturen als deine Texturen und importierst die Blend und Shadowmap im jeweiligen Importmenu. Die Shader werden beim Speichern automatisch geschrieben.
Posted By: Revo

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/04/07 22:43

omg
warum hab ich so ein geiles tool auf meiner festplatte und es noch nie gestartet??? XD
DAnke füfr den Hinweis - denke ich muss mir das zwar erstmal n bisle angucken aber scheint ja echt hilfreich zu sein der editor.
Kann ich dann die damit generierten fx.files glei immer für mein terrain nutzen (also einfach per c-sript einfügen und nur die texturen verändern ? (wenn ich recht überlege warum auch nicht ^^)
greez und danke nochma; Revo

Edit: Leider ist für mcih diese Tool nicht nutzbar: es produziert zwar theoretisch eine hmp-file, speichert die Texturen aber nicht extern sondern in den Skins der Datei...
Also müsste ich jedesmal, wenn ich die Blendmap editiere das Tool starten (oder die skins bearbeiten)
was auch nicht alzu schlimm wäre: allerdings will der Editor bei mir das Terrain einfach nicht abspeichern (die write.exe stürtzt immer einafch ab und erstellt nur das fx-File ohne Terrain...)
-> also ist der Editor zwar sehr schön (ich find chn genial - sowas wollt cih imemr mal für 3dgst haben ^^) aber für mcih nicht nutzbar..

edit2: könnte natürlich einfach damit trotzdem den Shader erstellen und einfach die Texturen auf externe stellen (nur wie bei der blöden kachelung )
naja,... wer helfen könnte ist seeehr willkommen (ich bin zu müde geh jetzt schlafen )
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/05/07 11:49

Hm. Also die Write.exe braucht theoretisch nur einen Framezyklus zum Schreiben der Terrain datei daher die kurze Laufzeit der .exe Datei.
Wenn die .hmp Datei tatsächlich nicht erscheint, prüfe mal ob im saves ordner eine .txt Datei mit namen write.txt erscheint. Bei erfolgreichem Schreiben gibt die write.exe eine wertung.txt Datei aus, wenn die erscheint müsste das terrain definitiv erschienen sein.

In der Readme sollte sich unter known issues ein Link zu einem Microsoft tool finden, das dieses Problem evtl. behebt.

P.S. Loopix hat mal den multitextureshader der Templates näher an Earthsculptor angepasst. Such dazu mal im Editing Levels and Models Forum
Posted By: Revo

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/05/07 14:25

hmm - habe das Microsoft dingens installiert - aber die write exe stürtzt immer noch ab - und schreibt trotzdem alles außer das Terrain...
naja egal - danke aber für den Tipp :
hier ist der Shader für den earthsculptor^^
greez Revo
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/05/07 18:35

Hi, I just send you an Email with a modified version of the hmp writer code, may be it solves the error. (Please tell me that I can improve this in future versions)
Posted By: Revo

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/05/07 21:34

very n1 thx for this fix (now it works perfect)

funtzt jetzt einwandfrei dankeschön
Posted By: Nowherebrain

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/06/07 13:32

What works perfectly...this language ping pong is killing me...
Posted By: Salva

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 10:09

Hi RedPhoenix!

I creed that would be more useful if you put the working release in way that we could download all it, me in fact have a release that always crashes!

Thank you

Salva
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 11:40

I'll bring up the full version propably in the next monthes.

But you are right it seems that most have the save issue with the write.exe (which is strange as it finally worked on all my test systems) I'll upload a fixed dll for this. You can replace the already existing one in the saves folder with it, and it should solve the save error. But at the moment I've only timelimited webspace available

Does anyone know a (for free) webspace host with unlimited download time (doesn't have to be a large space)??
Posted By: Shadow969

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 12:06

filefront.com
Posted By: Salva

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 12:35

Hi!
Sorry but don't have understood which dll must change with which?

for the web : filefront is very good

Greet

Salva
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 19:43

http://files.filefront.com/cre+hmpdll/;8740258;/fileinfo.html

Ok I hope that I did the upload right ( ).

Put this file into the saves folder of worldsforge replacing the already existing one, it hopefully solves the error.

EDIT: By the way:

I welcome any suggestions, ideas, critics or anything else helpful for improving the editor. I don't want to promise anything for the next version but if you are missing certain features or have other ideas for improvements just tell me by PM email or here on the forum!
Posted By: Revo

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/07/07 21:33

it would be n1 if you would implement options to switch the saveoptions for the terrain skin (so that we could save the alphamap - for example - in an extern bitmap)...
(btw. - are there any advantages by saving the textures, alphamaps, etc. in the Terrainskins (perhaps speedishues or something...? )
(because i dont know - if i should use your tool or the other shader with thge extern textures for my little game
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/10/07 11:26

Well it's only possible to pass 8 skins to s shader and 4 have to be terrain file skins so I thought it might be less file mess, when having all 8 in the terrain file itself. Several textures have tobe placed in one skin to allow the shader o use more than 8 textures for blending and ohter effects. But I can implement an otion to export certain parts of the created images into external files.
Posted By: botu

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/15/07 09:52

There is a limitation for terrain size? Because when the camera if far away from the origin, the paint operation don't work.
To avoid the black lines problem the only solution I found is to use only 4 textures with same brightness and tint.
I found a bug with the shadows baking, after this operation, when I paint, I can see a kind of square around the brush and textures are darker.
Posted By: RedPhoenix

Re: Multitextureterrainshader für/for Earthsculpto - 10/21/07 16:30

Quote:

There is a limitation for terrain size? Because when the camera if far away from the origin, the paint operation don't work.




The paint operation doesn't work when you move more then 5000 Quants away from the paint target. This limitation is for speed reasons as c_trace (which is used here to locate the hit point of the pencil) is performance consumsing, when increasing the trace line to much.

Quote:

I found a bug with the shadows baking, after this operation, when I paint, I can see a kind of square around the brush and textures are darker.




Yes I realised this bug. This is probably because the shadow_map is stored as alpha channel in the blend mapping skin by now, and the pixel_transferfunction may worked incorrect with passing the alphavalues. I'll fix this in the full version.
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