Water Shader (Wiki)

Posted By: bandM

Water Shader (Wiki) - 06/04/06 17:03

Can anyone tell me how to use water shader on the wiki?There's any notice on the page.Help plz,thanks...
Posted By: bandM

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 09:50

I tried to use that effect in
material mywater
{
effect=" bla bla...";
}
and i assigned it to an action
action simple_water
{
my.material=mywater;
my.alpha=30;
}
and i get an error like that;
Error in effect:
mywater(2):unknown type in parameter declaration:'float 4x4'(12):syntax error
After this i tried to use in a fx file but i saw same problem again.

can anyone help with this??
Posted By: Damarus

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 12:37

what GS version do you have?
Posted By: bandM

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 14:18

I have a6.2 pro
Posted By: ulf

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 14:29

you have to email conitec with your adress and version number. they know most about this water shader and will help you. greetings.
Posted By: nightshade

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 16:58

Tell me your correct GS number and I can help you, please.
Posted By: broozar

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 18:25

float 4x4 is DX9 Code, you only have a DX8 version of Game studio. to use DX9 shaders, update to 3dgs 6.31/6.40 for free on the conitec site. you just need your password and the username you received when you bought a6.
Posted By: bandM

Re: Water Shader (Wiki) - 06/05/06 18:45

I got it.Thanks for the help.But i have only geForce 3 ti.This card doesn't support dx 9 shaders.Is there an dx8 water shader?
Posted By: broozar

Re: Water Shader (Wiki) - 06/06/06 07:13

afaik the code needs only ps/vs 1.1, so it will run on any dx8-hardware machine, though you need to have installed at least the DX9 pack from microsoft and at least 3dgs 6.31.
Posted By: bandM

Re: Water Shader (Wiki) - 06/06/06 08:36

OK and thanks a lot.There's no problem anymore.
Posted By: versus2

Re: Water Shader (Wiki) - 06/07/06 14:17

why are there so many errors like: float4x4 keyword unknown?
why can´t A6.4 understand that keyword?
help! i´m a noob!!
Posted By: annonymie

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 15:46

So, nun hab ich mir den Shader auch mal angeguggt und würd ihn auch gerne nutzen, nur hab ich noch keine Ahnung von Shadern und brauch nun Hilfe. Also ich weis, dass ich eine *.fx-datei erzeugen muss. Wie geht da uns was muss ich dann tun? Bitte um Rat.
Posted By: broozar

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 15:49

steht im wiki.
Posted By: annonymie

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 15:54

aber auf englisch und darin bin ich nich so gut :-/ Kanns mir hier nicht einfach jemand erklären?
Posted By: annonymie

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 18:15

oder kann mir wenigstens einer agen, wieso der watershader aus aum55 bei mir anders aussieht als auf den screens? bei mir reflektieren sich keine bergen und so.
Posted By: mk_1

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 18:22

aum55 genau durchlesen...
Posted By: annonymie

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 18:53

bekomm ich heute nur so intelligente antworten?!?

Ich programmier nun schon ne ganze Weile (> 4 Jahre) und hab auch schon so manches Problem gelöst bekommen, von daher würd ich hier nicht fragen, wenn ich mir nicht anders zu helfen wüsste.
Posted By: mk_1

Re: Water Shader (Wiki) - 06/12/06 20:02

Wie alt bist du bitte? Wer programmiert, kann auch Englisch und versteht somit auch die Texte im Wiki und da ist alles genau erklärt. Sorry, aber da haben dir die vier Jahre anscheinend nicht geholfen.

Hier ein Text zur generellen Einbindung von Shadern:
http://www.coniserver.net/wiki/index.php/How_To_Apply_Shaders

Warum bei dir keine Berge reflektiert werden, liegt einfach daran, dass du keine Environment Map hast, nehme ich mal an. Frag mich nicht, wie das geht. Am besten lernst du Shader selber (dazu das Buch: ShaderX2).
Posted By: Machinery_Frank

Re: Water Shader (Wiki) - 06/13/06 09:15

mk_1:
Ich habe gesehen, dass es bereits ShaderX3 und X4 gibt? Sollte man dennoch X2 kaufen? Immerhin kostet das neu um die 80 Euro, gebraucht gibt es das allerdings günstiger.

annonymie:
Kreativer Name Zu den Bergen: Der Shader aus dem AUM reflektiert nur die Cubemap. Du siehst im Script in dem Skybefehl, wie eine Cubemap geladen wird. Diese wird auch vom Shader genutzt und reflektiert nur den Himmel, aber nicht Dein Terrain und die Modelle. Wenn Du aber das Terrain auch auf der Cubemap gemalt hast, dann sieht das schonmal ziemlich realistisch aus, auch wenn es keine echte Reflektion ist.
Posted By: JetpackMonkey

Re: Water Shader (Wiki) - 06/13/06 13:50

Ist es moeglich eine Fluss mit einer Wassershader machen? Damit dass Wasser fliesst berg ab/runter? Oder muss man das nur mit bewegende Texturen machen?

Anyone know how to use a Watershader to make a flowing river? Such that the water flows downhill-- or can I only do this via a UV moving texture?

Best wishes!
Posted By: ello

Re: Water Shader (Wiki) - 06/13/06 14:24

generally i think nothing is impossible. however the effort would be less if you create the uv coordinates to shift along..

i could think of using a texture for passing movement directions just like one can use a normalmap to pass along normalinformations. thus one could even add twirls and such
Posted By: annonymie

Re: Water Shader (Wiki) - 06/13/06 16:06

danke erstmal, was gibts denn so für shader mit echtzeitreflektion?
Posted By: Machinery_Frank

Re: Water Shader (Wiki) - 06/14/06 08:04

echtzeitreflektionen gehen nur in der Pro Version (wegen dem Render2Texture) oder Du brauchst einen anderen Renderer wie Sylex oder Sphere, der den A6-Renderer ergänzt/austauscht. Sphere wäre in diesem Fall vielleicht sogar am einfachsten und günstigsten (zumindest verglichen mit der PRO).
Posted By: Pappenheimer

Re: Water Shader (Wiki) - 06/14/06 15:32

The last Tomb Raider Demo shows a very good flowing water with just uv and particles! They simply use a magnificent texture and sprite(s)!
Posted By: PHeMoX

Re: Water Shader (Wiki) - 06/15/06 16:30

Didn't loopix had a nice water effect made with just uv and particles? Easy waterfall or something? But that's not really useful for normal water or realtime reflections hehehe ...

Cheers
© 2024 lite-C Forums