Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
New FXCM FIX Plugin
by flink. 06/04/24 07:30
AlpacaZorroPlugin v1.3.0 Released
by kzhao. 05/22/24 13:41
Free Live Data for Zorro with Paper Trading?
by AbrahamR. 05/18/24 13:28
Change chart colours
by 7th_zorro. 05/11/24 09:25
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
1 registered members (AndrewAMD), 1,225 guests, and 8 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
AemStones, LucasJoshua, Baklazhan, Hanky27, firatv
19056 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Shadow! #101583
12/08/06 19:43
12/08/06 19:43
Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Salva Offline OP
Senior Member
Salva  Offline OP
Senior Member

Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Then an other asks for the shadow, here is a model and not a block entity, I now want to know because under the roof the wall of the house sees like if it stricken directly from the light! when instead is not!, and under the roof of the house there should also be some shade, the sun locates in the direction of the arrow of above (light). Does anybody could me explain because?

salva

Re: Shadow! [Re: Salva] #101584
12/08/06 19:58
12/08/06 19:58
Joined: Jan 2003
Posts: 4,305
Damocles Offline
Expert
Damocles  Offline
Expert

Joined: Jan 2003
Posts: 4,305
Du musst das Shadow flag anschalten (wenn Du com oder Pro hast)

Im übrigen muss der Nullpunkt des Models über! dem Block sein, ansonsten wird der
schatten unterhalb des Blockes dargestellt.

Wenn der Untergrund ein Terrain ist, dann muss unter dem Terrain (nicht zu weit darunter) ein Block sein,
ansonsten wird der Schatten nicht auf das Terrain gerendert.

Stencil shadows sehen besser aus, aber sind sehr rechenintensiv.

Du kannst Auch mittels unsichtbarer Blöcke einen Schatten faken.
Die Blöcke sollten die gleiche Form wie das Modell haben.
Man sieht die Blöcke dann nicht, aber sie werfen einen Shatten.
(dazu Blöcke nicht auf invisible stellen, sondern alle Texturen auf none)

Re: Shadow! [Re: Damocles] #101585
12/09/06 11:15
12/09/06 11:15
Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Salva Offline OP
Senior Member
Salva  Offline OP
Senior Member

Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Hi!

I don`t want the shadow on the terrain, also if I would like much! but it is complex, addíng entity blocks, this and that, it would be beautiful if it works directly on the terrain without tricks and eat the framerate. It would be already a very big thing if the shadow on the models could be seen at least as
like in this image:


Re: Shadow! [Re: Salva] #101586
12/09/06 12:12
12/09/06 12:12
Joined: Jan 2003
Posts: 4,305
Damocles Offline
Expert
Damocles  Offline
Expert

Joined: Jan 2003
Posts: 4,305
Du arbeitest mit Modellen!
3dGs kann keine schatten mit Modellen in WED rendern.
Es gibt nur Laufzeitlösungen wie Stencilshadows, oder
die Funktionalitäten im Sphere plugin.
Und das Bedeutet, das die Schatten auf die Framerate gehen.
Ist num mal so.
Es gibt keine simplen + schnellen Schatten für Modelle.
Du könntest auch mit einem Render-to-Texture tool, die Schatten in
der Modellskin "einbrennen". Das ist aber kein trivialer Workflow und benötigt Erfahrung im
Umgang mit solchen Tools. Die Schatten sind dann auch nicht mehr beweglich.

Nimm Blöcke, wenn Du Schatten ohne Framerateverlust haben willst.

Im übrigen sieht es doof und unnatürlich aus, wenn am/im Modell Schatten sind, aber keine auf dem
Terrain.
Entweder dann gar keine Schatten verwenden, oder die Skin des Terrains zusätzlich mit Schatten
bemahlen. (oder halt stencil, oder shere)

Re: Shadow! [Re: Damocles] #101587
12/09/06 14:06
12/09/06 14:06
Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Salva Offline OP
Senior Member
Salva  Offline OP
Senior Member

Joined: Aug 2002
Posts: 375
Germany
Certainly I know that is fool to have the shade on the house, and on the terrain no!
But I don't know what really I must do, certain with the shadows is seen very more beautiful but still 3dgs must grow on this.
If you know a good prog. for the texture baking (free or low cost) let me know.

salva


Moderated by  HeelX, rvL_eXile 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1