Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Executing Trades on Next Bar Open
by vicknick. 06/13/24 08:51
Zorro Beta 2.61: PyTorch
by jcl. 06/10/24 14:42
New FXCM FIX Plugin
by flink. 06/04/24 07:30
AlpacaZorroPlugin v1.3.0 Released
by kzhao. 05/22/24 13:41
Free Live Data for Zorro with Paper Trading?
by AbrahamR. 05/18/24 13:28
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
1 registered members (henrybane), 1,246 guests, and 8 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
AemStones, LucasJoshua, Baklazhan, Hanky27, firatv
19059 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
C-Lite Panel unsichtbar machen #183968
02/14/08 21:08
02/14/08 21:08
Joined: Oct 2004
Posts: 70
Link Offline OP
Junior Member
Link  Offline OP
Junior Member

Joined: Oct 2004
Posts: 70
Hi ich hab mal ne einfache Frage.
Wie kann ich später mein Panel wieder unsichtbar machen?

Früher bei c-script hat man es ja so gemacht:
Code:
 TESTPANEL.visble = 0; 



das geht ja nicht mehr bei LITE-C

Ich habe es so probiert: Code:
 TESTPANEL.flags |= VISIBLE;

oder

TESTPANEL.flags = INVISIBLE;



Das hat beides nicht funktioniert.


Allerdings hat es dann mit funktioniert:
Code:
 TESTPANEL.flags = TRANSLUCENT; 



Meine frage nun, ist das so richtig und ist das die beste methode oder belaste ich damit unnötig den videospeicher?


Danke im Vorraus

Re: C-Lite Panel unsichtbar machen [Re: Link] #183969
02/14/08 21:18
02/14/08 21:18
Joined: May 2005
Posts: 2,713
Lübeck
Slin Offline
Expert
Slin  Offline
Expert

Joined: May 2005
Posts: 2,713
Lübeck
Das sagt das Manual unter "Flags":
Quote:


In C, C++, or Lite-C, a flag is set at runtime by OR-ing the flags parameter with the flag (material.flags |= TANGENT;); it is reset by AND-ing the flags parameter with the inverse flag (material.flags &= ~TANGENT;); and it is read by AND-ing the flags parameter with the flag and comparing the result with zero.





Alternativ gibt es die makros set(PointerZumElement,FLAGS) und reset(PointerZumElement,FLAGS). Eine nähere Beschreibung von diesen findest du unter "Macros".


Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1