ENGLISH:
Is there any way to program mirrors with the lite-C free Version
I looked through the forum and the manuel but I didn't found anything which helps me.
I think I have to do this with VIEWs
I got a second VIEW running which renders like the normal camera on the scrren.
Because I want to have a mirror I have to render this second VIEW on a Object in 3D Space(I tried using a sprite), but this rendering on an object in 3D Space I didn't got running.
GERMAN:
Gibt es eine Möglichkeit mit der Lite-C free Edition Spiegel zu Programmieren.
Ich habe schon im Forum und dem Manual gesucht, habe aber nichts gefunden was mir helfen könnte.
Ich glaube ich muss dafür ein VIEW benutzen
Ich habe es schon geschafft eine zweite VIEW wie die Standart camera auf den Bildschirm zu rendern
Da ich ja einen Spiegel im 3D Bereich haben will, muss ich ja die VIEW auf eine ENTITY rendern(habe dafür ein Sprite verwndet). Dies kriege ich aber nicht hin.
muffel
Hope that you have understood my problem and that you can help me.
My Code:
#include <acknex.h>
#include <default.c>
ENTITY* monitorsprite;
VIEW* sec_cam =
{
layer = 1;
// size_x = 200;
// size_y = 150;
// pos_x = 10;
// pos_y = 10;
// flags = (SHOW);
}
action mirror()
{
me.ambient = 100;
set(me,PASSABLE);
reset(me,OVERLAY);
}
function main()
{
level_load("flatter.hmp");
vec_set(screen_color,vector(0,0,1));
wait(-5);
monitorsprite = ent_create("mirror.bmp",vector(0,0,0),mirror);
wait(1);
sec_cam.bmap = "mirror.bmp";
set(sec_cam,SHOW);
}