I see, I explained it bad, sry.

First I explain it in german then in english. Maybe someone can translate it better as I.

German: Ich will eine Raumschlacht erstellen, in der der Player (Raumschiff) mit 4 computergesteuerte freundliche Raumschiffe gegen 5 computergesteuerte Feinde kämpft. Wenn ein Feind zerstört ist, wird sofort ein neuer erstellt. Die Feinde können nur durch Schüsse vernichtet werden. Sie haben ent_move, allerdings gehen sie nicht durch Kollision kaputt.
Und die Freunde suchen sich per random() zufällig einen Feind aus, Fliegen nur in dessen Richtung und schießen. DAZU brauche ich Pointer.
Das erstellen klappt gut, allerdings brauchen die Feinde je auch einen Pointer.

English: I want create a space-battle, in that the player fly a spaceship and he has 4 no-player-controlled (NPC) friendly spaceships. And they must fight with 5 enemies. If an enemy is destroyed, a new will be created. The enemies can be only destroyed by shots. They have ent_move but they don't get destroyed if they collide.
And the friends search per random() an enemy and fly only to him and shoot. FOR IT I need pointers.
The creating runs good, but the enemies needs all a pointer.


Short: I need only the script, in that the pointers will be set. All other I have.

Last edited by JokeSpeaker; 02/27/08 11:50.