Hallo zusammen.
3DGS A7.6

Ich habe durch Zufall einen heiklen Bug entdeckt.
Sobald ich in WED ein Haus-Modell(.mdl) um mehr als 90 Grad drehe, funzt die c_move-Kollisionsabfrage nicht mehr korrekt. Der Player geht durch die Wände! c_trace() erkennt jedoch die polygon-genaue Form.
J,a das Haus hat my.polygon = on; & my.passable = off.

So blöd bin nun auch wieder nicht. :-)

Sobald ich das Haus wieder in die Rotate = 0,0,0 setze (in WED!), funzt Alles tip-top!
Kann also nicht am Script liegen.

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Hi Folks!
I found a Collision bug from c_move().
When i rotate any house-model (.mdl) more than 90 degrees IN WED, build and run, sometimes the player can walk/run through the house!
C_trace() works good.
When i set the rotation from the house back to 0,0,0 degrees (in WED!) build and run it, everything works perfect again.
So, it`s not my programming-fault!

And yes, the house has My.polygon = on; and My.passable = off;

My brain is still working :-D

I`m using A7.66.4


Last edited by Nikozu86; 03/20/09 18:20.