why would all my invaders run invader_ai? all my invaders are running invader_one.
I just used an invader model to create the control.
The following is my function main:
function main()
{
video_screen = 1;
video_mode = 7;
level_load ("");
ent_create("tank.mdl", vector (0, 50, -300), si_tank); //create your tank
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, 750, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, 550, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, 350, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, 150, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, -50, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, -250, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, -450, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, -650, 300), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_I.mdl", vector (0, -8050, 300), invader_one); //create an enemy
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, 750, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, 550, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, 350, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, 150, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, -50, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, -250, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, -450, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, -650, 400), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_II.mdl", vector (0, -8050, 400), invader_one); //create an enemy
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, 750, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, 550, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, 350, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, 150, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, -50, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, -250, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, -450, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, -650, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, -8050, 520), invader_one); //create an enemy
ent_create("invader_III.mdl", vector (0, 0, 6520), invader_ai); //create a control
ent_create("bg_black.mdl", vector (1000, 0, 0), NULL); //create the black BG
vec_set(camera.x, vector (-1900, 0, 200)); // set a proper camera position
}
I am assuming all the invaders with invader_one attached to them are running invader_one am I wrong?
Anyway...
Your advice is bringing me back to my old problems.
If I change ene to me then only my control entity moves not my invaders.
If I put the move code in invader_one then I get a message that pops up at the begging of my game saying:
invalid arguments in explode
here is some more of my code which you should know:
action explode()
{
if(event_type == EVENT_IMPACT)
{
ent_morph(me, "pixlexplo.mdl");
wait(1);
ent_remove(missile);
wait (-0.25);
ent_remove(me);
missile_on = 0;
}
}
action invader_one()
{
my.pan = -90;
ene = me;
my.emask |= (ENABLE_IMPACT);
c_setminmax(me);
my.event = explode;
//////////////////////////////////
c_move (me, vector(-100, 0, 0), nullvector, GLIDE); // move invaders
wait(-1);
c_move (me, vector(100, 0, 0), nullvector, GLIDE); // move invaders
wait(-1);
wait(-1);
wait(-1);
wait(-1);
wait(1);
}
I am assuming the error is in the fact that over 20 entities are running invader_one.
Please correct me if I'm wrong.
lastly I didn't miss basics in the tutorials I just didn't tell you all my code so we misunderstood each other.
I hope there are no more misunderstandings. Sorry for the inconvenience.
rtsgamer706