ok, here a struct that i use in my project:
typedef struct
{
var nr;
var nr2;
var art;
var fx;
var fx2;
var gew;
var at1;
var at2;
var at3;
var at4;
var at5;
var vert1;
var vert2;
var zweiteilig;
STRING* mdl;
STRING* mdl2;
STRING* bmp;
TEXT* info;
BMAP* bild;
} Item;
Item *ITEM[ANZ_ITEM]; //ANZ_ITEM ist ein define mit der anzahl der Items
void ITEM_ERZEUGEN(index)
{
ITEM[index] = sys_malloc(sizeof(Item));
if (!index) ITEM[index].bmp = str_create("Bitmaps\\Panels\\Item_rahmen.tga"); // Leeren Ramen Item
else ITEM[index].bmp = str_create("Bitmaps\\Items\\"); // Unterordner, wo Items abgelegt sind, einfügen
ITEM[index].info = txt_create (6,1);
ITEM[index].mdl = str_create ("");
ITEM[index].mdl2 = str_create ("");
ITEM[index].nr = 0;
ITEM[index].nr2 = 0;
ITEM[index].art = 0;
ITEM[index].fx = 0;
ITEM[index].fx2 = 0;
ITEM[index].gew = 0;
ITEM[index].at1 = 0;
ITEM[index].at2 = 0;
ITEM[index].at3 = 0;
ITEM[index].at4 = 0;
ITEM[index].at5 = 0;
ITEM[index].vert1 = 0;
ITEM[index].vert2 = 0;
ITEM[index].zweiteilig = aus;
}
Now you can access to the struct:
ITEM[x].bmp
ITEM[x].vert2
You can also add some models (entitis)
The function "ITEM_ERZEUGEN(index)" have to be call for every Item