ok, here a struct that i use in my project:
Code:
typedef struct
{
	var nr;
	var nr2;
	var art;
	var fx;
	var fx2;
	var gew;
	var at1;
	var at2;
	var at3;
	var at4;
	var at5;
	
	var vert1;
	var vert2;
	
	var zweiteilig;
	
	STRING* mdl;
	STRING* mdl2;
	STRING* bmp;
	
	TEXT* info;
	
	BMAP* bild;
} Item;

Item *ITEM[ANZ_ITEM];  //ANZ_ITEM ist ein define mit der anzahl der Items

void ITEM_ERZEUGEN(index)
{
	ITEM[index] = sys_malloc(sizeof(Item));  
	
	if (!index)   ITEM[index].bmp  = str_create("Bitmaps\\Panels\\Item_rahmen.tga");                // Leeren Ramen Item
	else          ITEM[index].bmp  = str_create("Bitmaps\\Items\\");                                // Unterordner, wo Items abgelegt sind, einfügen
	ITEM[index].info = txt_create (6,1);
	ITEM[index].mdl  = str_create ("");
	ITEM[index].mdl2 = str_create ("");
	
	ITEM[index].nr  = 0;
	ITEM[index].nr2 = 0;
	ITEM[index].art = 0;
	ITEM[index].fx  = 0;
	ITEM[index].fx2 = 0;
	ITEM[index].gew = 0;
	ITEM[index].at1 = 0;
	ITEM[index].at2 = 0;
	ITEM[index].at3 = 0;
	ITEM[index].at4 = 0;
	ITEM[index].at5 = 0;
	
	ITEM[index].vert1 = 0;
	ITEM[index].vert2 = 0;
	
	ITEM[index].zweiteilig = aus;
}



Now you can access to the struct:

ITEM[x].bmp
ITEM[x].vert2

You can also add some models (entitis)

The function "ITEM_ERZEUGEN(index)" have to be call for every Item

Last edited by Widi; 06/28/10 19:41.