Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Help!
by VoroneTZ. 10/14/25 05:04
Zorro 2.70
by jcl. 10/13/25 09:01
ZorroGPT
by TipmyPip. 10/12/25 13:58
Sam Foster Sound | Experienced Game Composer for Hire
by titanicpiano14. 10/11/25 18:45
Reality Check results on my strategy
by dBc. 10/11/25 06:15
optimize global parameters SOLVED
by dBc. 09/27/25 17:07
AUM Magazine
Latest Screens
Rocker`s Revenge
Stug 3 Stormartillery
Iljuschin 2
Galactic Strike X
Who's Online Now
2 registered members (VoroneTZ, TipmyPip), 9,297 guests, and 1 spider.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
Jota, krishna, DrissB, James168, Ed_Love
19169 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
[SED] Kein Einzug für #if #376452
07/03/11 00:29
07/03/11 00:29
Joined: Mar 2006
Posts: 2,252
Hummel Offline OP
Expert
Hummel  Offline OP
Expert

Joined: Mar 2006
Posts: 2,252
Hi,
SED scheint beim automatischen Erstellen der Einzüge keine '#if's zu berücksichtigen, sondern nur '#ifdef's.
Das führt zum einen zu falschen Einzügen, wenn der SED das #endif eines #ifs als Ende eines vorherigen #ifdefs interpretiert
und zum anderen dazu dass alle darauffolgenden Einzüge verschwinden, was natürlich schnell Unübersichtlichkeit mit sich bringt.

Grüße Hummel

Re: [SED] Kein Einzug für #if [Re: Hummel] #376728
07/06/11 06:30
07/06/11 06:30
Joined: Jul 2000
Posts: 28,028
Frankfurt
jcl Offline

Chief Engineer
jcl  Offline

Chief Engineer

Joined: Jul 2000
Posts: 28,028
Frankfurt
SED ist auf die lite-C Syntax ausgelegt. Da gibt's kein #if, nur #ifdef.

Re: [SED] Kein Einzug für #if [Re: jcl] #376832
07/06/11 21:30
07/06/11 21:30
Joined: Mar 2006
Posts: 2,252
Hummel Offline OP
Expert
Hummel  Offline OP
Expert

Joined: Mar 2006
Posts: 2,252
Wäre trotzdem nett, wenn das implementiert werden könnte, da es sehr nützlich ist für HLSL. wink

Re: [SED] Kein Einzug für #if [Re: Hummel] #376873
07/07/11 08:22
07/07/11 08:22
Joined: Jul 2000
Posts: 28,028
Frankfurt
jcl Offline

Chief Engineer
jcl  Offline

Chief Engineer

Joined: Jul 2000
Posts: 28,028
Frankfurt
Ok, sollte machbar sein.

Re: [SED] Kein Einzug für #if [Re: jcl] #376962
07/08/11 03:42
07/08/11 03:42
Joined: Aug 2003
Posts: 902
Van Buren, Ar
Gordon Offline
User
Gordon  Offline
User

Joined: Aug 2003
Posts: 902
Van Buren, Ar
Adding to this if the #ifdef is used inside of a function for debug code if the ifdef is not preceded by a } then the syntax highlight is lost and it looks like normal code.
Code:
example:

int AddMenuItem(Menu* MenuPtr, MenuItem* Item)
{
	if (MenuPtr->InitDone != 1)
	{
#ifdef MENUMASTER_DEBUG
	diags("AddMenuItem: Init not done.");
#endif
		return(-1);
	}
#ifdef MENUMASTER_DEBUG
	diags("AddMenuItem");
#endif
	CLinkLib3AddItemEnd(&(MenuPtr->Items), Item);
	Item->MenuPtr = MenuPtr;
#ifdef MENUMASTER_DEBUG
	diagMenu(MenuPtr);
	diagMenuItem(Item);
#endif
	return(0);
}




Our new web site:Westmarch Studios

Moderated by  jcl, Nems, Spirit, Tobias 

Gamestudio download | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1