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rotating sprite #400552
05/03/12 13:24
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Grandma Offline OP
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Hi,
is it possible to rotate a sprite with one side as rotation-axis?

Re: rotating sprite [Re: Grandma] #400553
05/03/12 13:49
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Uhrwerk Offline
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A side cannot be an axis. The normal of a side can be an axis. If you take the normal of a side as a rotation axis the rotation axis will correspond to the normals of both sides.

http://www.conitec.net/beta/aentity-pan.htm


Always learn from history, to be sure you make the same mistakes again...
Re: rotating sprite [Re: Grandma] #400555
05/03/12 15:14
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HeelX Offline
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Originally Posted By: Grandma
Hi, is it possible to rotate a sprite with one side as rotation-axis?


Yes you can do that - what Uhrwerk describes is rotation around the local axes.

You can rotate a sprite by one of its sides, if you rotate the offset of the entity origin to the side origin, rotate it, and add the rotated offset to the original side origin - this is the new sprite position. The angle is the same as the rotation angle.

Re: rotating sprite [Re: HeelX] #400636
05/05/12 09:37
05/05/12 09:37
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Grandma Offline OP
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Thanks you both,

danke euch beiden! :-)
Aber selbst mit Wörterbuch verstehe ich nicht ganz, mit welcher Methode du HeelX vorgehst:
Was ich glaube zu verstehen: Ich muss den Sprite-Origin auf die Seite setzen (durch Verschiebung des Sprits in z.B. MED?)oder tatsächlich per skript? (Was mir bei deiner Beschreibung mehr Sinn macht) ??


Last edited by Grandma; 05/05/12 09:42.
Re: rotating sprite [Re: Grandma] #400647
05/05/12 14:47
05/05/12 14:47
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Entschuldigung, ich glaube ich hab Dein Problem jetzt erst richtig verstanden. Mit Seite meintest Du eine der vier Seiten des Rechtecks und nicht eine der beiden Flächen, richtig?


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Re: rotating sprite [Re: Uhrwerk] #400689
05/06/12 10:54
05/06/12 10:54
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Grandma Offline OP
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Quote:
Entschuldigung, ich glaube ich hab Dein Problem jetzt erst richtig verstanden. Mit Seite meintest Du eine der vier Seiten des Rechtecks und nicht eine der beiden Flächen, richtig?

Stimmt genau..das lag aber mit Sicherheit an meiner Unfähigkeit, das Problem in Englisch richtig auszudrücken laugh

..bin mir aber nun sicher, dass es nur über skript funktioniert..(wenn überhaupt...)


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