English Version as second!

Bitte auf englisch antworten laugh


Also, ich arbeite seit längerem an meinem 2D RPG Toolset. Das mapping klappt super, ist auf Panels basiert und nutzt einzelne Spritebitmaps als Grundlage. jedes Panel hat ein window indem das sprite angezeigt wird (für Animationen).

Nun habe ich ein paar fragen:

1.)
Wie erstellt man ein Fülltool, um einen  gerahmten bereich (x/y) zu füllen?

2.)
wie kann man ein normalmapping und schattensystem wie in der Ethanon Engine erwirken?
siehe:
http://www.asantee.net/ethanon/

3.)
Gibt es einen Weg Partikel über Panels anzuzeigen? Aktuell liegen sie immer darunter ^^"



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i'm working on my 2D RPG Toolkit for a while now and finished the mapping system. Ir is based on Panels. Each Panel includes a window with a bitmap (a window for animations).

now i've some questions:

1.)
I've no idea how to create a filling tool to fill a framed area (x/y) of the map with selected tiles. Any idea how to do that?

2.)
Is there any way to create a normalmapping and shadowmap system like the Ethanon Engine is doing it?
See:
http://www.asantee.net/ethanon/

3.)
How to push Particles above Panels? At the moment, they are shown below them smirk



hoping for help laugh
thx for reading


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