Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Zorro 2.70
by jcl. 09/29/25 09:24
optimize global parameters SOLVED
by dBc. 09/27/25 17:07
ZorroGPT
by TipmyPip. 09/27/25 10:05
assetHistory one candle shift
by jcl. 09/21/25 11:36
Plugins update
by Grant. 09/17/25 16:28
AUM Magazine
Latest Screens
Rocker`s Revenge
Stug 3 Stormartillery
Iljuschin 2
Galactic Strike X
Who's Online Now
3 registered members (NewbieZorro, TipmyPip, 1 invisible), 19,045 guests, and 8 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
krishna, DrissB, James168, Ed_Love, xtns
19168 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Rotation Problem #457414
01/17/16 16:44
01/17/16 16:44
Joined: Dec 2010
Posts: 224
NRW, Germany
NeoJones Offline OP
Member
NeoJones  Offline OP
Member

Joined: Dec 2010
Posts: 224
NRW, Germany
Hi, ich möchte, dass sich meine Entity mit meiner Kamera dreht, bzw immer im Sichtfeld der Kamera bleibt, und die Kamera dabei anschaut.
Das funktioniert auch soweit, nur möchte ich jetzt zusätzlich noch meine Entity um ihre lokale Achse drehen, aber nicht dauerhaft, sondern nur einmal.
Deshalb hilft mir ang_rotate nicht weiter.


Kann mir da jemand helfen?
Hier mal mein bisheriger Code:

Code:
VECTOR my_vec;
while(1)
{
vec_set(my_vec,vector(438,60,-120));
vec_rotate(my_vec,camera.pan);
vec_add(my_vec,camera.x); 
vec_set(my.x,my_vec);

vec_set(my.pan, vector(camera.pan-90, 180, -camera.tilt+200));//get the correct direction to the camera

...//add a local rotation?

wait(1);
}



Errors are the engine of progress.

Version: A8 Commercial
OS: Win 7 64bit
Models: Cinema 4D
Re: Rotation Problem [Re: NeoJones] #457416
01/17/16 17:56
01/17/16 17:56
Joined: Dec 2010
Posts: 224
NRW, Germany
NeoJones Offline OP
Member
NeoJones  Offline OP
Member

Joined: Dec 2010
Posts: 224
NRW, Germany
Habs gelöst. Hatte vorher wohl einen Fehler gemacht. Hier meine Lösung:

Code:
VECTOR my_vec;
while(1)
{
vec_set(my_vec,vector(438,60,-120));
vec_rotate(my_vec,camera.pan);
vec_add(my_vec,camera.x); 
vec_set(my.x,my_vec);

vec_set(my.pan, vector(camera.pan-90, 180, -camera.tilt+200));//get the correct direction to the camera

ang_rotate(my.pan,vector(0, -10, 0));
wait(1);
}



Errors are the engine of progress.

Version: A8 Commercial
OS: Win 7 64bit
Models: Cinema 4D

Gamestudio download | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1