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Re: Different forms of MMO programming [Re: Michael_Schwarz] #86621
08/20/06 14:14
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Well, yes. In other engines you just have to press a button, but hey, this is sth special. No, really, it´s hard to understand the A6 mp system and to use it without mistakes.

Re: Different forms of MMO programming [Re: TWO] #86622
08/20/06 14:39
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Michael_Schwarz Offline
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tell me in which engine you have to "just press a button"


"Sometimes JCL reminds me of Notch, but more competent" ~ Kiyaku
Re: Different forms of MMO programming [Re: Michael_Schwarz] #86623
08/20/06 15:40
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Could we write german?

KK, also. Ich kann dir jetzt keine spezielle nennen, aber manche Engines sind darauf ausgelegt dass es keinen großen Unterschied zwischen SP und MP zu machen (aus der Sicht des User(Wir), der Programmierer(Conitec) hat natürlich n´ ar*hust* voll Arbeit). D.h der Endverbraucher muss nur ein Flag setzen und schon ist dass ganze Gerüst auf MP umgestellt.

Dann muss man sich nurnoch der schweren Entscheidung stellen ob die Instanz der App jetzt Client oder Server ist. Aber auch dafür gibbet schon eine Alternative, Peers.

Klar muss man bei der Mp Programmierung ein bissel aufpassen, aber die A6 macht alles schwerer alses eigendlich is.

Re: Different forms of MMO programming [Re: TWO] #86624
08/20/06 15:54
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Wenn du dich auf die Unreal Engine beziehst, es ist eine eigentliche Multiplayer engine, wenn du im singleplayer spielst ist es nicht weiter als ein Server auf dem du spielst, nur eben ohne andere players.

Ich kann ohne namen einer engine die "auf knopfdruck" alles auf multiplayer umstellt, nicht 'glauben' das es sowas gibt.

Nenne mir bitte nur eine einzige engine bei der dieses auf knopfdruck umstellen möglich ist, und ich würde es dir glauben.

JA, es ist kompliziert(er) in 3DGS ein Multiplayer spiel zu machen, das liegt aber eher daran das 3DGS auf Singleplayer ausgelegt ist. Dennoch ist es möglich, wenn man sich nur damit beschäftigt und nicht nach ein paar tagen schon das handtuch wirft.

Cheers


"Sometimes JCL reminds me of Notch, but more competent" ~ Kiyaku
Re: Different forms of MMO programming [Re: CreatorOfMyth] #86625
08/31/06 14:42
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gaberman Offline
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Hi.

I want to begin to make an MMOPG with the Raknet and saw here you have a plugin to use Raknet with 3DGS, so could you send the plugin to me to test ? Where you found these plugin and how can I isntall on the 3DGS ?

Thanks.

Re: Different forms of MMO programming [Re: gaberman] #86626
08/31/06 16:09
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Honestly, you should begin on something SIMPLE, a MMORPG is something that can take YEARS, see how much time Blizzard needed for WoW, and they are HUNDREDS of people.


"Sometimes JCL reminds me of Notch, but more competent" ~ Kiyaku
Re: Different forms of MMO programming [Re: Michael_Schwarz] #86627
09/02/06 13:58
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I just want the plugin of Raknet to use on the 3DGS for now. Just that.

Sende- me please.

Re: Different forms of MMO programming [Re: gaberman] #86628
09/02/06 15:58
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The DLL gives you the option to send strings, variables and entityskills
to and from a server to a number of clients.
Plus some additional login related functions.

Before you are able to use it "sensefully" you should first figure out
how to create a clients-server MMO-Game Architecture with these commands.

The dll is a tool, and not some kind of "ready to use MMO solution"

So did you make a plan (on paper) how to apply these functions sensefully
in you server architecture?
Have you made any larger (singleplayer) gameproject before?

---

Das schöne an der dll ist, das sie die Möglichkeit gibt multiplayer-kommandos
zu nutzen, ohne das 3dGS "reinpfuschen" kann. Das ist nämlich meiner meinung nach das
Hauptproblem mit den 3dGS Multiplayer Funktionen. (Nach dem Motto:
Hauptsache Newbees verstehen die Funktionen,
nur bis jetzt hab ich keinen Newbee gesehen, der nen sinvolles Multiplayerspiel gemacht hat)
Mit solchen lustigen Störfaktoren wie gleiche Level auf client und Server
und beschränkten clients auf der com, strikte bindung and
serverkontrollierte entities, und der Fehlenden
Möglichkeit server flexibel zu starten.
Wenn das alles abschaltbar wäre, würde ich ja gerne die 3dGS Multiplayerfunktionen nutzen,
(so das man komplett den Datenaustausch manuell einstellen kann)
In dem sinne "suckt A6 Multiplayer".

Re: Different forms of MMO programming [Re: Damocles] #86629
09/23/06 15:27
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It is possible, if you know how and you are persistant;

Hey, some people thought and still think that Windows is the only operating system, but it is now gaining fierce competition from other free and open source ones such as Linux.

I am sure that - even after a long time - you would be able to make a successful MMORPG.


Visit our development blog: http://yellloh.com
Re: Different forms of MMO programming [Re: gaberman] #86630
09/23/06 15:57
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Quote:

I just want the plugin of Raknet to use on the 3DGS for now. Just that.

Sende- me please.




Sry but I won´t. I switched from Dev-Cpp to VS05 and stoped working with A6. Maybe I´ll release the source... if I get bored

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