Thank you for the ideas!

I tried the cage, and it works very well. The problem is, the collisions with the invisible walls.

-There are collisions where is nothing. If I want to make sparks and sounds when the ball collides with walls (for example), there will be sparks and noises by the collisions with the invisible wall. That´s very strange.
-The other thing is the ball is rotating very funny.
-The next thing is the ball is slower and slower the more often it collides with the invisible balls. That means one time you hit the ball and it flies higher and higher. And the next time it doesn´t flies that high, and the player has no idea why.

Boah, da hört mein Englisch auf. Y soll immer 0 sein, da brauch man nicht viel zu Speichern. Physikobjekte verschieben ist so eine Sache. Denn es ist genauso schwierig wie in der Realität ein Objekt of eine Linie zu schieben, also ziemlich unmöglich, besonders wenn es durch die Gegend gedrückt und geschleudert wird. Ich sag nur Trägheit, Masse und Reibung... :/

Das Problem mit der Invisible wall war nur ein Beispiel. Ich ahne, dass für den Zweck für den das PhysicPinballspiel gemacht wird, es mit der unsichtbaren Kollision noch viel größere Probleme geben wird. Bin mir aber noch nicht sicher.

By the way, are EVENTS activated by physic movents, or only by c_move/ent_move?


:L