kollisions problems with POLYGON flag

Posted By: tagimbul

kollisions problems with POLYGON flag - 12/30/19 18:51

hello laugh
i work on a movement. i load the level as a MDL file and set the POLYGONE flag.
the special on this movement is, i rotate to the face normals and calculate ,my own hit.nx with ent_buffer, then i dont have strange normals on face edges.
now is the problem, if i move around with c_move, i "stuck", i can get out of this stuck if i use the rotation.
but why i stuck? and how i can fix it?

example
https://www.dropbox.com/s/us1aeo56uh29obi/movement%20problem.7z?dl=0
keys:
A D = rotation
W S = move forward backward
R = reset the my.pan rotation
Space = jump

greets tom
Posted By: jcl

Re: kollisions problems with POLYGON flag - 01/03/20 10:29

A complex level MDL is not suited for polygonal collision, because there may be tiny cracks or holes where models can get stuck. Better use a simplified, invisible MDL of that level as a polygonal collision hull.
Posted By: tagimbul

Re: kollisions problems with POLYGON flag - 01/05/20 22:48

danke für die antwort. doch das model war schon eine relativ "simplisierte" variante die als kollisionshülle gedacht war....
gibt es eine art "polygon anzahl pro chunk/level" verhältnis nachdem ich mich richten kann um keine kollisionsbugs zu haben?
oder was gibt es für kniffs um komplexere level, stabil zu haben?

mit freundlichen grüssen
tom
und nachträglich alles gute zum neuem jahr laugh
Posted By: jcl

Re: kollisions problems with POLYGON flag - 01/06/20 16:31

Danke. Nein, es gibt kein hartes Polygon-Limit, aber je komplexer die Hülle, desto problematischer die Kollision. Deshalb gibt es ja die WMB-Modelle mit vorberechneter Kollision.
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