Normal map on a levelblock

Posted By: Liamissimo

Normal map on a levelblock - 07/19/10 20:40

Hey,

because I am now usin A Com version ( YEAH!) I want to have normalmaps on my Levelblock. I used the guide from the manual. I have a Wad from the internet, extracted the texture, made a normal map, the name ends with _n. Than I added it to the Wad. Now I am choosing the standard texture(not the normal map texture) and create a dynamic light. But when I am running the level it is just the normal texture, not a normal map. And yes, the material for the block is mtl_bump.


Any hints?

if I set the normal map as texture, the level is textured with the normalmap itself, with those colors wink
Posted By: JXT

Re: Normal map on a levelblock - 07/20/10 10:53

Ich hatte letztens genau das gleiche Problem... ich überlege gerade, wie ich das verdammt nochmal gelöst hatte ^^

Eventuell liegt es aber auch daran, dass der Name der Textur nicht zu lang ist, solltest du vielleicht nochmal überprüfen wink Und ich guck mal, ob die ICQ-Chronik meinem Gedächtnis auf die Sprünge helfen kann...
Posted By: Liamissimo

Re: Normal map on a levelblock - 07/20/10 10:55

Hehe, ne sie heissen marble3.bmp und marble3_n.bmp
Posted By: nightshade

Re: Normal map on a levelblock - 07/22/10 12:31

Create Meshes an? Block auf Shaded?

Diese mtlfx-Shader sind ohnehin etwas seltsam :-).
Posted By: Liamissimo

Re: Normal map on a levelblock - 07/22/10 13:22

AHA. Als mesh also, dann gehts, danke grin

Und ja sind sie. Im shadertest sehen sie toll aus aber auch fast nur da
Posted By: Liamissimo

Re: Normal map on a levelblock - 07/22/10 21:40

Ehm, manchmal wenn ich ein Teil anfüge sind einige Bereiche gar nicht als normalmap zu erkennen und manche viel zu hell. Wenn ich dann mit der kamera ranzoome verändert es sich auch wieder. Wie verhindere ich solche artefakte? Ist schon single mesh
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