Tree Creator MED Plugin

Posted By: AndreWeiss

Tree Creator MED Plugin - 03/14/05 23:20

Hallo zusammen,
ich habe mit dem MED SDK ein Plugin erstellt, mit dem man Baeume erstellen kann.
Man kann es auf meiner HP runterladen. Hier die Adresse: http://www.gwebspace.de/andreweiss
Habe die HP extra fuer das Plugin erstellt. Ist daher noch nichts anderes implentiert. Fehler oder Anmerkungen daher bitte in dieses Forum.
MfG
André W.

Hi@all,
i created a plugin to make trees with the MED SDK. You can download it on my HP. Here the link http://www.gwebspace.de/andreweiss
Up to now there is nothing but a description of my "Tree Creator". So please post bugs or comments in this forum.
Regards
André W.
Posted By: Helghast

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 02:35

i put the .DLL in my MED_plugins folder, but it seems to not call it yet.
i wanna try this one for real, please fix it

regards,
Posted By: Nagashi

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 04:11

I'm having the same problem it doesn’t seem to load in MED.

Cheers

Nagshi
Posted By: Salva

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 04:17

Yes! The same prob. appear to me!


Greet
Salva
Posted By: Mr Wurm

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 06:29

as i said in the other thread, i also have the same bloody problem.
b.t.w did anyone get it to work apart from the creator?
Posted By: Towelie

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 06:51

How do I use it? After I added the plugin, nothing happened... or else i cant find it
Posted By: Loetkolben

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 07:20

hi,

klasse tool, funz ohne zu mucken, gute arbeit.
man muss nur rausfinden wie am besten low poly bäume erstellt werden.
habe so meistens 2000-3500 find ich einwenig zu viel.

ist es möglich da eine lod function einzubauen das wäre spitze.
Posted By: Samb

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 07:39

du kannst usn ruhig erklären wie mans einfügt
Posted By: Loetkolben

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 08:27

hi,

hatt er doch erklärt.
also du nimmst die dll und legst sie in den ordner
zb c:\programme\gstudio6\med_plugins
ist doch nicht so schwer oder .
Posted By: Samb

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 11:30

nur aktiviert es sich ja anscheinend so nicht...
Posted By: Loetkolben

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 16:06

hi,

wie aktiviert ?
gstudio version ?
med version ?
doppelinstallation von gstudio zufällig ?
betriebssystem ?

gib mal info dann kann ich dir bestimmt weiter helfen.

ps. schuhgröße, schreibtischfarbe brauch ich im moment noch nicht
Posted By: Michael_Schwarz

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 16:19

In Antwort auf:

ps. schuhgröße, schreibtischfarbe brauch ich im moment noch nicht




42 und braun
Posted By: TripleX

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 20:11

works for me without any problems!

seems to be a very good tool!!! I'll test a bit more later..

TripleX
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:11

hallo zusammen,
hier mal endlich nen kommentar vom entwickler.
also das problem, dass der tree creator nicht laeuft habe ich gestern auch schon mit meinem ersten "kunden" besprochen... konnte es jedoch anfangs nicht loesen. hab also bei mir daheim 3dgs neu installiert und geguckt obs laeuft. ab dem update 6.22 wurde es auch ordnungsgemaeß angezeigt. wie eines der postings schon erwaehnte, gehe auch ich davon aus, dass vielleicht das gs doppelt installiert wurde. da es bei vielen anderen laeuft, kann es nicht an dem plugin an sich liegen... vielleicht haengt es ja auch von der sprachversion ab. ich habe die deutsche...
nun zu einigen anmerkungen von euch. ca 2000 vertices sind wirklich viele. ich hatte aber bei der texturierung ein problem, dass ich nur loesen konnte, indem ich die faces von beiden seiten texturierte... das verdoppelte natuerlich die vertices...
falls ihr einen baum mit vielen aesten und zweigen erstellt, scheint der med nicht mehr zu reagieren wenn ihr auf "createLeaves" drueckt. jedoch rechnet er nur und braucht dafuer viel zeit. hab eine tanne erstellt mit der hoechstmoeglichen anzahl an aesten und zweigen und mußte mehrere minuten warten, bis ich mir das resultat anschauen konnte. also habt gedult.
mfg
andré
Posted By: Towelie

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:17

How do u use it? I cant figure it out...
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:19

hi,
i already wrote an detailed german post and will now just write a short english one. sorry for that. but by now i have no idea, why the plugin doesn`t run on some computers. perhaps there is a problem with the english version of 3dgs. if there is soembody using that version, with a runnig tree creator plugin, please post it.
i also tryed older versions of gs. the plugin needs the update 6.22 or higher. i am using the newest one ( 6.31 ).
hope the problem will be solved soon. i hope the developers will contact me on that problem.
regards
andré
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:29

hi ToweIie,
i saw u use the standard version of 3dgs. have u updated that version? i am using the commercial version. perhaps, that is the problem...
regards
andré
p.s.: hope you looked for the tree creator rider right beside the tools- and pitesttool-rider...
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:33

uebrigens,
wie ihr vielleicht schon auf meiner hp gelesen habt, bin ich nicht so gut im texturieren. wuerde mich freuen, wenn ihr mir texturen schickt, die ihr fuer den "tree creator" erstellt.

by the way,
as i mensioned on me hp, i am not so good on skinning. it would be nice if you could send me textures you create for your trees created with my plugin.
Posted By: Nems

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:40

Well it works perfectly on my old system, dragged the Dll into the med plugin folder, fired up Med, saw the new tab 'Tree Creator', used it and got a tree.
Thanks for this AndreWeiss, could really prove to be usefull.
Cheers.
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:41

@Loetkolben
dass mit dem lod muss ich mir mal anschauen. vielleicht klappt es ja. hab mir mal deine hp angeschaut. unsere programme ergaenzen sich ja perfekt. falls du schonmal auf meiner hp nachgeschaut hast, hast du vielleicht den punkt "zukunftsvisionen" gesehen. arbeitest du bei deinem hmp-programm mit einem wed-plugin? wenn ja, wie erstellst du es.
mfg
andré
Posted By: Towelie

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:42

Actually I just installed the update, I barely check that section over there... I'll try it now...
Posted By: Towelie

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:46

I just installed the update... still nothing. Maybe it is because you designed it for commercial and I only have standard... >.< I need a better version.
Posted By: Excessus

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:48

I have commercial and it doesn't work here either..
Posted By: Otsego

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 21:57

In Antwort auf:

I have commercial and it doesn't work here either..



Yeah, same thing here.
Posted By: Asse

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 22:37

Sorry, not working. And I have 6.31.4 Commercial!!
Posted By: Wiz

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/15/05 23:03

Don't work for me neither! I've got newest A6 commercial(MED 6.24). Please get this one working, I don't know a thing about making trees, but I could really need some. Hurry!
Posted By: Stefan

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 00:16

Doesn't work for me, too. I've just installed my 3D Gamestudio 6.31(commercial) once. I tried it many times, but no result!
Posted By: TheGameMaker

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 00:29

hi
It doesnt work.(A6.31 Com)
but the Screens look very good,
can`twait until its work.
TheGmeMaker
Posted By: Guardian

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 01:24

Works fine for me. A6 commercial 6.31.4, med version 6.24 the latest stable updates. Very cool.
Posted By: Wiz

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 01:40

That's unfair! I've got the complete edition, but it doesn't work!
Do you have magic fingers or is it something I'm missing? Did you do anything special to get it working?
Posted By: Guardian

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 06:00

I am not sure but check to see if your Med version is 6.24. And I just remembered I think I have .Net on my computers and as I recall the older version for creating a Med plugin used .Net. Not sure if that has anything to do with it.
Posted By: Nems

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 06:12

Yup, I have .net installed too and have no probs using the tree generator, maybe thats the trick huh?
Posted By: Steempipe

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 06:18

No luck with the plugin showing up in MED.

Latest .NET Framework.

English 3DGS 6.31.4 Pro. MED 6.24

Win XP SP2. DX9.00c

Also tried A6.22.0 Pro.
Posted By: Metal_Thrasher

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 06:23

No suhc luck here, and I have .net installed too.
Posted By: Cellulaer

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 08:19


How about a screen shot of some of the trees it makes?
Posted By: Loetkolben

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 08:37

In Antwort auf:

@Loetkolben
dass mit dem lod muss ich mir mal anschauen. vielleicht klappt es ja. hab mir mal deine hp angeschaut. unsere programme ergaenzen sich ja perfekt. falls du schonmal auf meiner hp nachgeschaut hast, hast du vielleicht den punkt "zukunftsvisionen" gesehen. arbeitest du bei deinem hmp-programm mit einem wed-plugin? wenn ja, wie erstellst du es.
mfg
andré




hi, andré

ich habe fast alles mit c-script gemacht, da ich in c++ der vollrook bin .
habe mir nur ein dateisystem gebastellt.
das mir aus einem bestimmten ordner dateien mit einer bestimmten endung ausliest, und sie mir in eine datei schreibt um sie im c-script auzuwerten.

das mit einem med tool zu machen ist für dich bestimmt nicht schwer.
um die hmp´s nahtlos zu machen habe ich einen ganz simplen trick angewendet.
sch... auf´s vernähen, sieht immer bannane aus
weil die vertices einfach nur nach oben oder unten gezogen werden.
hab einfach die letzte spalte einfach in die neue daranliegende erste spalte kopiert (das gleiche mit der unteren reihe) simpel aber funzt gut.
bei mir brauchste blos eine heightmap einlesen 256x256 bmp 8 bit, dann lass ich mir einfach die hmp´s schreiben (generieren und auf platte schreiben und fertig ist die landschaft)
das ist bestimmt auch im med anwendbar.

guckt du hier
Posted By: Guardian

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 08:48

A little more info the computer I installed it on has service pack 1, I have not been able to upgrade it yet as it is on a network and I can't seem to get it to behave well enough to download and install sp2.

Here is a screen of the tree creator plugin in action I think it is easy to miss as it only shows up as a new pulldown menu.


treemaker plugin image

PS: If I get a chance later I will upload some models made with it and/or some screenshots. There are some little problems with it so far, some gaps between sections and poly count is a bit high though that is partly pilot error. .
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 21:09

Hallo zusammen,
also bis jetzt sieht es so aus, als hinge es nicht von der version ab, solange sie neuer ist als 6.1. Kann mir nicht vorstellen, dass es von xp abhaengt. ich hab auf jedenfall xp pro mit sp1.
Hier mal nen paar pics fuer diejenigen, die den creator noch nicht zum laufen gebracht haben


und ne aktuelle version der dll. vielleicht ist ja beim compilieren was falsch gelaufen...
http://www.gwebspace.de/andreweiss/TreeCreator.zip

hi@all,
up to now there seems to be no problem with diffrent versions.. and i don`t think xp causes it. myself use xp pro sp1
up above some pic and the newest version of the tree creator, for those how couldn`t see my baby up to now ;-)
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 21:16

@ wiz
i now it is hard to see a free plugin you cannot use. but don`t bustle me. try to solve it by your own ;-)

andré
Posted By: Towelie

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/16/05 21:17

Still nothin for me...
Posted By: Wiz

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 00:05

I've been working on it, in fact I've used over an hour on it today. But I can't seem to get it to work.
Is there anybody that it didn't work for in the start, but has got it working?
Posted By: JimFox

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 00:08

Sorry Andre,
It does not work for me either. I am running commercial 6.31.4.
I wonder if it is a path problem. Could you give the exact path that the pluging looks for?
Thanks for all your hard work.
Regards,
Posted By: Guardian

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 00:37

Hi every one here are some picks of some trees I have made with this and a zip of a few trees. They will be up for a few days as long as AndreWeiss says it's ok.

shot0


shot1


shot2


shot3


treecreator models


Oh AndreWeiss is using sp1 too. Maybe checking some of your security settings in xp might help?

Sorry having trouble with the links new browser. ok think I got em sorted.
Posted By: Stefan

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 01:27

I really think that the problem is WinXP SP2. I installed SP2 and it doesn't work....but don't know how to fix it!
Posted By: Wiz

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 01:46

I've got SP1 and it doesn't work for me.
Posted By: Christoph_B

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 03:01

In Antwort auf:

I've got SP1 and it doesn't work for me.





i've got none and it works for me
Posted By: Salva

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 17:32

Hallo! Andre!

Danke für das Tree Creator plugin, aber so wie es bei vielen leuten nicht geht,
geht es bei mir auch nicht, ich habe auch med version 6.24 commercial, und win xp Sp2. Könntest du vielleicht die resource dateien freigeben zum herunterladen!?. Danke für dein Beitrag.


mfg.


Salva
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/17/05 19:08

hallo mal wieder,
also, kann mir auch nicht vorstellen, dass es an sp2 liegt. wiz z.b. hat sp1 installiert und es laeuft bei ihm auch nicht.

@ guardian: of course its ok to post your trees. i meen, why not. so those people, where the plugin doesn`t run can also use some trees. but i hope we won`t become deliverers...
here some of my first trees: http://www.gwebspace.de/andreweiss/Trees.zip

@ salva. bin noch am ueberlegen wegen dem sourcecode. was wuerde der bringen? der aendert sich ja nicht durch erneutes kompilieren. werde heut mal den entwicklern mein plugin schicken und ihnen das problem schilder...

@ all: as i just told salva i will send the plugin to conitec, today, and describe the problem. perhaps they know how to handle it.
greetings
andré
Posted By: PrenceOfDarkness

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/21/05 14:21

i got the latest vertion out and i got the latest windows XP home vertion and it doesn't seem to work for me either.. looks really good i hope we can fix this problem I NEED TREES!!
Posted By: EX Citer

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/21/05 16:41

A great tool and realy good trees. I didn´t tested it yet, but I checked the trees for download. There is a big problem, which I hope you can fix. The trees have many useless face, like inside the trunks. I don´t know why they are created there. I will have to test the tool.

EX Citer
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/22/05 21:26

@ ex citer:
i already mensioned the problem with the faces inside, but i will repeat it far you:
by skinning a triangle it is important which vertex is the first, second, third. using my algorism i had the problem, that some triangles wered skined on the inside , not on the outside, where the skin should be. so i tried to change the algorism, but couldn`t really fix the problem. so i just skined the tree on both sides to solve it. i know it is not perfect, but if anyone has worked with the plugin sdk, help me with it.
greetings
andré
Posted By: Wlad

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/23/05 21:39

Super Plugin, bei mir funktioniert ohne Problem.

Quote:


by skinning a triangle it is important which vertex is the first, second,
third. using my algorism i had the problem, that some triangles
wered skined on the inside , not on the outside





Reienfolge der Skinpoints, ist für Skinmapping ohne bedeutung. Bedeutend ist dagegen Vertices-Ordnung. Also, wenn die Vertices im Uhrzeigersinn geordnet sind (aus Camera-Position zu sehen) das ist Frontface. MED texturiert nur die Frontfaces, Backfaces werden "solid" gezeichnet.

Noch, MED Versions Info:
Mit MED v6.154 bis v6.252 'Tree Creator' soll laufen.
MED (Beta) v6.5 bis v6.61 wird 'Tree Creator' zwar geladen, bleibt aber ohne Funktion.
Ab MED (Beta) v6.62 funktioniert wieder.
Posted By: Tempelbauer

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/24/05 01:51

Ich hab das Plugin in den angegebenen Ordner geschoben (readme-Datei), aber nirgends finde ich ihn in MED

Habe MED 6.24

Was stimmt denn da nicht?
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 03/27/05 00:20

hi@all,

so ich hab hier die neuste version meines plugins. nun ohne sinnlose faces und texturen auf der innenseite und mit einstellbarer vertex-anzahl. außerdem hab ich noch einen kleinen fehler bei der twig-erstellung behoben, der bis jetzt wohl niemanden stoerte...
http://www.gwebspace.de/andreweiss/TreeCreatorDll.zip
hier auch meine baeume, nun mit extrem reduzierter vertex anzahl
http://www.gwebspace.de/andreweiss/Trees.zip
und zu guterletzt der sourcecode, vielleicht findet ja jemand noch fehler oder verbesserungen...
http://www.gwebspace.de/andreweiss/TreeCreatorSourceCode.zip
ich habe außerdem mit den entwicklern gesprochen und sie arbeiten daran, dass mein plugin bald auch auf allen systemen laeuft. danke im voraus
mfg
andré

up above you find the newest and i would say final version of my plugin. now without unused faces and textures on the inside and scaleable vertex number.
you will also find the sourcecode and a newer version of my generated trees.
have fun with it.
i also talked to the developer and they said they are working on the problem, that the plugin doesn`t run on every system.
Posted By: aaaabcv

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/14/05 08:04

Hi, i think i fugured out what causes the plugin not to work on many systems. I'm not sure if the plugin i have is the latest (March, 26th 2005), but maybe the problem is still the same:

When you use the depencency walker to examine the plugin you'll see that the plugin uses the debug versions of MFC 4.2 and VC runtime (namely mfc42d.dll and msvcrtd.dll in the Windows\system32 directory).
These debug files usually are only on systems with Visual C++ 6.0 installed to allow debugging of developed applications. If these files are not found you'll get no error, but the Plugin DLL won't load.
To solve the problem, when compiling you'll have to set the "Release" Build option to link to the release version of MFC and VC Runtime, which are commonly preinstalled on most systems. If not, they are at least redistributables which can be obrained by Microsoft (for free of course).
For the meanwhile, the Plugin will only work for people which have Visual C++ 6.0 installed (or an application that distributed the debug dlls although thea are not considered redistributable...)

Hope this info helps you to solve the problem.
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/14/05 17:40

Hi@all,
at first I want to thank aaaabcv for his help. I already guessed that MFC could cause the problem but I didn`t realy know what exactly. I also tried to compile the plugins as he described, but it didn't work.
But what everyone who wants to use my plugins simply needs to do is to download the mfc42d.dll and move it to the system32 folder of your windows installation. Here the link where you can find the dll:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mfc42d

Hallo zusammen,
mit der Hilfe von aaaabcv habe ich nun entdeckt, wo der Fehler steckte. Wer meine Plugins benutzen moechte, benoetigt die Datei mfc42d.dll in seinem system32 Verzeichnis der Windows Installation. Ueber den Link oben kommt ihr auf eine Seite zum download der Datei.
Posted By: LordRathan

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/17/05 14:46

Hi, Andre.

Mir ist aufgefallen, dass beim Stamm scheinbar die Polygone in eine falsche Richtung gedreht sind. Der Stamm ist innen Texturiert.
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/17/05 16:33

Hallo Lord Rathan,
habe grade sowohl in der alten als auch in der neusten Beta Version des MED getestet ob sich der von dir beschriebene Fehler eingeschlichen hat. Aber bei mir funktioniert es ohne Probleme. Vielleicht hast du eine aeltere Version des Plugins, bei dem sowohl innen als auch außen alles texturiert wurde.. Hat ganz schoen an den Resourcen genagt. Falls es nicht daran liegt kannst mich einfach per ICQ anschreiben und einfach mal einen von dir erstellten Baum an mich schicken.
Gruß
André W.
Posted By: Andreas C

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/17/05 18:52

Hi André,

erst einmal vielen Dank für das Plug-In. Die Bäume sehen gut aus.

Ich habe die neueste Version heruntergeladen, auch die MFC42D.DLL geholt und entsprechend der Anleitung installiert. Leider sehe ich Dein Plug-In nicht in MED.

WinXP(Home) SP2, 3DGS PRO (neueste Version 6.31.4 / MED 6.24).


Gruß,
Andreas
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/17/05 20:17

Und auf ein neues.. Warum sollt es auch immer sofort klappen.. Aber dann soll mich Microsoft halt verklagen.. ich werde nun die funktionierende MFC Dll den Plugins hinzufuegen.

@all: The linked Dll does, of course, not work with my plugins. So I will add my working MFC Dll to zip-files. Sorry that I didn't test the linked version..

Thanks to Andreas C for the hint..

[CHANGED] Here the link to the download-page (Sorry cannot link them directly):
[CHANGED] http://www.free-webspace.biz/andreweiss/carCreator.html
[CHANGED] http://www.free-webspace.biz/andreweiss/treeCreator.html

Greetings
André W.
Posted By: Andreas C

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/17/05 22:51

Hi,

tja, wenn ich auf die Links klicke bekomme ich eine Fehlermeldung :
"Das Aufrufen dieser Daten von extern Quellen ist nicht erlaubt"


Gruß,
Andreas
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/18/05 08:29

Hi Andreas,
kann mit meinem neuen Anbieter leider Dateien nicht direkt verlinken. Oben findest du also die Links zu den Seiten wo du die Plugins nun runterladen kannst. Falls du nicht schon auf die Idee gekommen bist.
Gruß
André
Posted By: Andreas C

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/18/05 14:07

Hi André,

jetzt hat alles wunderbar geklappt. Vielen Dank für Deine Mühe !

Wie sich herausstellte ist die DLL, welche im Internet zu finden war, "neuer" ist als die von Dir jetzt mitgelieferte.

Gruß,
Andreas
Posted By: aaaabcv

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/20/05 09:09

You'll also need the msvcrtd.dll. Also put it in the system32 folder and i think it should work.
Posted By: PHeMoX

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/20/05 15:53

Adding both new microsoft dll files to system32 and the tool dll files to med_plugins makes the treecreator work with me, and I got MED double installed ... Anyways, your car-creator tool doesn't work, what dll does that need?
Thanks for the contributions,

Cheers
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/20/05 16:21

Hi PHeMoX,
after you've the mfc42d.dll in your system32 folder you now just need to copy the CarCreator.dll to the med_plugins folder. But I guess you've already done this. In difference to the Tree Creator Plugin there is now no new rider, but a new menu point under the Tools-rider.
And before you blame me for the low-polygon cars that are created. My focus was to create full animated cars with given skin-points. The download also includes a test-car where can be seen which area of the texture belongs to what part of the car.
Greetings
André
Posted By: Loopix

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/20/05 22:36

Hallo Andre!

Endlich (mit der MFC42D.dll) funktioniert das Plugin auch bei mir! Ich finde es sehr gelungen und würde mir wirklich wünschen, dass Du dran bleibst und es noch weiter verbesserst!

Mit den Normalen bei den Blättern scheint es noch Unstimmigkeiten zu geben (sie sind nicht alle nach aussen gewendet).
Ich kann die uv-map von den Blättern im skin-editor nicht finden.
Wieso generiert das Plugin eine 2. skin (quadratisch)?

Ich hätte auch noch Vorschläge was die Natürlichkeit der (Stamm-Ast-Blatt)Formen betrifft. Wie das programmiertechnisch funktioniert weiss ich nicht. Ich könnte deshalb nur schildern auf was es ankommt (optisch). Hast Du schon mal daran gedacht, was evtl. alles möglich wäre, wenn man joints (ich meine nicht die zum rauchen, sondern die von den bones ) ansteuern könnte? Falls sowas innerhalb Deiner Programmierkenntnisse liegt, sehe ich die Zukunft des tree-making mit MED mehr als nur rosa!

Sende mir einfach eine pm, falls Du denkst, dass ich Dir weiterhelfen kann!
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 07:57

Hi Loopix,
konnte ja nicht lange dauern bis ein Tree-Modeler sich zu Wort meldet ;-)
Also arbeiten wir deine Punkte mal einzelnt ab.
Das mit der zweiten Skin ist mir noch garnicht aufgefallen, werde mal schauen wo die denn her kommt. Und die UV Map fuer die Blaetter ist da, man kann sie mit der alten Version von MED, also 6.24 nicht sehen. Wie auf meiner HP beschrieben ist alles rechts von der "Rinde" fuer die Blaetter vorgesehen. Ist auch nen Rechteck. In den kommenden Versionen des MED, inzwischen sind wir glaube ich bei 6.592 oder so, sieht man dann auch die Triangles der Blaetter.
Nun zu der Ausrichtung der Blaetter: Wie auch bereits einmal erwaehnt ist die Sache mit 3d-Rechnung nicht ganz so einfach. Dazu kommt noch, dass man eine Formel (fuer alle Programmierer = Funktion) entwickeln muss, die in diesem Beispiel die Blaetter fuer alle Aeste und Zweige erstellt. Dann kann es schonmal zu Ausreißern wie die von dir beschrieben Blaetter kommen. Ich finde jedoch sie lassen die Baeume etwas natuerlicher, also chaotischer, aussehen.
So hier etwas Allgemeines. Was programmiert wurde kann am Ende nicht natuerlich aussehen. Es wird immer irgendein System verwendet was dann nachher auch "Spuren" hinterlaesst (z.B. Wiederholungen oder dergleichen).
Auf ein letztes: Die Joints und deren Ansteuerung
Ich denke mal du wolltest sagen, das man fuer jeden Knotenpunkt sagen koennte, wieviele Aeste und Zweige er haben sollte und z.B. die Position aendern. Auch ich habe schon an eine Pro Version gedacht, wo man all dies machen kann. Jedoch moechte ich mit meinen Plugins in erster Linie ermoeglichen, schnell und einfach Baeume zu erstellen, da es meiner Meinung nach die Zeit nicht wert ist (nichts gegen dich), aber fuer mich richtet sich das Gamestudio an Gamedesigner. Wer die Plugins benutzt sollte also zu wenig Zeit haben, um Baeume selbst zu moddeln. Deshalb denke ich, dass das Plugin so wie es ist gut ist.
Danke trotzdem fuer deine Anmerkung und wuerde mich auch ueber eine aehnliche Resonanz von anderen Usern freuen.
Gruß
André W.
Posted By: Grimber

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 10:22

i like this plug-in allot. only issue i have with it is the leaves.

i think sould ahve a check mark options for the flat leaves as you have it now, or an X cross shaped leaves or a cubic ( the X shape with a 3rd plane up and down in the middle)

because the flat leaves now get clipped allot based on viewing angle.

Posted By: RJDL

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 15:06

have got the ddls copied in my med_plugin folder and in my system32, but it still doesn't work...
hope it will be fixed soon, because the created trees look beautiful!
thanks in advance

RJD
Posted By: tuschcarsten

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 15:10

I had this problem too.

I reinstalled the last update and it worked...
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 19:50

Good evening,

@ RJC: I would agree with tuschcarsten that it could be a version problem. Which version are you using? After allot of people now can start the plugins I think this is the onliest possibility left.

@ grimber: I had problems to understand what you wanted me to change. This it what I read out of it: You want me to change the arrangement of the leaves, right? What I could change is the angle, i.e. a randomly alternating. The other thing that also could be done is to add another face, or more, to a branch or trunk. But this would raise the vertice and triangle number..
I think this forum could be a good base to discuss this changes. As long as the creator keeps simple and the models low-poly, I am opened for changes. But I need more than one opinion on that..
Greetings
André W.
Posted By: Grimber

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/21/05 23:43

Np here is a picture of what i mean



thats fine if the poly count jumps, it is to be expected realy.
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 07:48

Good morning Grimber,
except for the cubic cluster, you displayed what I had in mind. But I would still say that the higher polycount isn't that good. That would mean to have 16 Vertices and 16 Triangles more per trunk, just for the 'X-Cluster'..
I could implement an area where the user could choose one of the three described leave-arrangements. But I need more votes for this change. At least 5.
I would still prefer, when there has to be a change with the leaves, that the leaves should rotate randomly around a trunk. This wouldn't raise the number of Vertices or Triangles. But that's also up to you.
Greetings
André W.
Posted By: Loopix

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 08:41

Hi Andre!

I definately do agree to Grimber! It could be a great improovement to add x-leaf clusters (have it on my trees too).

Come on folks, vote for the x-clusters or even selectable clusters!!!
Posted By: Pappenheimer

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 15:47

Voting for selectable cluters!

The highpolies of today will be the lowpolies of tomorrow. Better to plan in advance.
Posted By: FeiHongJr

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 19:34

Ok i cant for the life of me get this too work. Im using the 6.31.4 com edition before anyone ask. Ive copied the included dll into my med_plugins folder and the other one into my windows/system32 folder. Still nothing. Reapplied the update nothing ,rebooted and same thing nothing. I got the terrain plugin posted some time ago to work with no problems. But cant get either the car or tree plugin to work. Really dissapointing cause it sounds like a nice tool. BTW i vote selectable clusters just hope ill be able to use them eventually anyone have any other ideas what could be wrong and why it wont work?

Edit: Ok got it too work. For those who are still having problems and to the creator. To fix it i had to download and install both files mentioned previously. msvcrtd.dll & mfc42d.dll. Then works fine. If possible you should include both dlls with your downloads. Till then you can find msvcrtd.dll at http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?msvcrtd Anyways off to check this out... been wanting to for quite some time now
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 19:53

Nabend zusammen,
heute hab ich mich mal einigen Wuenschen ergeben und den Tree Creator aktualisiert.
In der neuen Version kann nun die Form der Blaetter wie oben dargestellt ausgewaehlt werden und zusaetzlich eine zufaellige Winkelaenderung aktiviert werden.
Außerdem gibt es nun die Moeglichkeit einen LOD zu erstellen. Wer dies tut wird drei uebereinander angeordnete Baeume entdecken, in der mitte die beste, oben die mittlere und unten die schlechteste Qualitaet. Dann einfach das Ganze dreimal abspeichern, jeweils zwei Baeume entfernen den uebrig gebliebenen in der mitte plazieren. Und schon koennt ihr die Baeume in euren Kreationen noch hardwareschonender einsetzen..
Wen uebriegens die lahme HP stoert der sollte einfach meine andere Adresse ( www.herrweiss.de benutzen).
Gruß
André

Hi@all,
today I decided to realize some of your wishes for my Tree Creator. Follow the link up above (to the faster HP), and test it out.
The first new thing is that you can now choose the leave-form like it is described in Grimbers' posting.
The second novelty is the LOD. Whoever tries this feature will discover three superposed trees: in the middle the best, above the middle and below the lowest quality. Just save the whole thing three times, remove two of them each time and move the remaining tree to the centerpoint.
Greetings
André W.
Posted By: FeiHongJr

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 19:56

Lol, cool checking it out now.... You mustve just put them up cause i downloaded it about 1 min before i made my post what luck ive got. I couldnt of waited a few more minutes and have the latest version NOOO Thanks for the updates will post back when i get a chance
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/22/05 20:03

So habe gerade auch die Datei msvcrtd.dll dem Download hinzugefuegt. Hoffe jetzt wird es bei allen laufen..
I just added the file msvcrtd.dll to the downloads. Hope the plugins will run on every system, now..
Greetings
André W.
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/23/05 16:02

So ich denke da noch niemand neues gepostet hat ist es noch nicht zu spaet zu sagen, dass ich gerade noch ein paar Fehler verbessert habe. Wenn man den branch-Winkel auf ueber 70° erhoeht hat, sahen die Blaetter nicht sehr schoen aus.. Habe ich nun geaendert. Damit verbunden ist auch eine Aenderung beim LOD. Allgemein gesagt findet ihr die mittlere Qualitaet immer in positiver Richtung und in negativer die schlechteste. Um welche Richtung es sich handelt haengt auch vom Winkel ab.
After noone posted up to now I hope it is not to late for another update. Erased an unestethic bug: When the branch-angle was raised over 70° the leaves didn't look good anymore. Connected with the change is a modification of the LOD. The place for the lower-polygon trees also depends on the angle. But you will always find the middle quality tree in a positve axis-direction, and the lowest quality one in the negative direction of the same axis.
Posted By: Loopix

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/23/05 21:31

Hey...vielen Dank André! Ich finde das eine grosse Verbesserung! Wäre es auch noch möglich, Position (ob am Ende oder am Anfang des Astes), Grösse und Anzahl Der Ast-Blätter kontrollierbar zu machen (die x-clusters würde ich gerne länger haben, dafür nur etwa 2 pro ast)? Und wenn Du's hinkriegst, dass alle (Blätter)Dreiecke ihre Seiten gleich ausgerichtet haben...dann wird Dein Plugin wirklich auch höhere Baummodeling-Ansprüche befriedigen können.

Mach weiter so!
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/23/05 22:05

Guten Abend,
und eins sei gesagt. Moeglich ist quasi alles. Nur ob es Sinn macht ist die Frage.. Und bis auf die Sache mit den gleich ausgerichteten Texturen, die mich beim Car Creator Stunden gekostet hat, bin ich mir da noch nicht ganz schluessig.
Ich denke es waere jetzt vielmehr an der Zeit, den naechsten Schritt zu gehen. Ich habe euch ein Instrument gebastellt, nun spielt auch. Und veroeffentlich zumindest die dabei entstehenden Sounds aeh Texturen. Danksagungen hoeren sich vielleicht toll an, sie helfen jedoch keinem von uns ein Spiel zu erstellen. Waere schoen wenn die Texturen oder Links zu eben jenen hier gepostet werden damit jeder sie bekommen kann, mich eingeschlossen.

I will just translate the main points. I think it should time to do the next step, now. Don't waste your time thanking me, make trees. And if you've done that, please, post at least the textures or links where they can be downloaded in here. So we all can go on working on our games. There has to be a final bug-fixing with the leave-textures, but that shouldn't stop you from doing texturing. I promise to solve that problem over the weekend.
Posted By: Efrint

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/24/05 05:45

hi...unglaublich, es funktioniert jetzt auch bei mir...das plugin iss ziemlich praktisch und total cool...(meine Bäume sehen (noch) mit Skinn ein wenig bescheuert aus, aber ich denke, das liegt an mir...ich experimentiere grad mit MD2... )
Danke
Efrint
Posted By: AndreWeiss

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/24/05 07:32

Hi Efrint,
auch ich habe mit dem Texturieren noch so ein paar Probleme. Erst recht, wenn es darum geht etwas zu texturieren, was ich gut in einer Seiten oder Drauf-Sicht zu sehen ist. Bin am ueberlegen ob ich nicht ein weiteres Plugin schreibe in dem man im MED einige Triangles auswaehlen kann, die dann in eine 2d-Ebene entfalltet werden auf die Skin projiziert werden und dort nach belieben bewegt und skaliert werden koennen. Aber ist im Moment noch Zukunftsmusik. Aber einen Name haett ich schon: AWe Mapping ;-)
Gruß
André

BTW: Why does nobody write anything about the Car Creator? Is he so unusefull?
Posted By: Grimber

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/24/05 07:47

I had some ideas for the car creator, but i havn't had time to mention them. probably have to make a few pictures to show what i mean. im still working on that vectors document. takeing me a while to complie some various vector math examples.
Posted By: AndreWeiss

EL FINALE?? - 06/24/05 18:09

So ein hoffentlich vorerst letztes Update habe ich gerade hochgeladen. Nun sind alle Blaetter gleich ausgerichtet und auch ein Fehler mit dem ersten erzeugten Blatt (was ja fast niemandem auffiel..) ist beseitigt. Auch habe ich nun die Skin-Position etwas veraendert damit man alle Dreiecke sehen kann. Zu Loopix Verbesserungsvorschlaegen kann ich nur noch sagen, dass die Breite der Blaetter ja veraendert werden kann und die Laenge halt von der Astlaenge abhaengt.. Und wer gerne nur an bestimmten Punkten Blaetter haben moechte, der kann sie ja fuer die Aesten die Blaetter weglassen und sie nur auf den Zweigen "anbringen".
Habe mir mal die aktuellen Konkurrenz-Produkte angeschaut. Was mir noch zu einem SpeedTree fehlt waere die Bewegung im Wind. Dies waere durchaus moeglich und vielleicht noch ein weiteres Update wert.. TreeMagic in der neusten G3 Version gefaellt mir irgendwie nicht so gut. Auch denke ich, dass das "Wurzel-Feature" nicht unbedingt noetig ist. Aber wenn ihr wollt.. Ich habe noch ungenutzten Platz auf der Skin. Bleibt noch XFrog 3.5. Habe irgendwie nicht das Gefuehl mich da gut zurecht zu finden und habe auch keine Besonderen Features entdecken koennen welches man auch verwenden koennte..
Also sofern ihr nicht einen der oben genannten Punkte oder doch noch etwas ganz anderes haben moechtet, wuerde ich sagen dass wars dann. Heureka

So, I just removed the last know frictions and can say that I am satisfied with the actual version. So the last step for me was to look at the professional Tree Creators to perhaps find new features.
TreeMagic: I don't like the actual version.. Roots could be realized, but are
they necessary? It's up to you.
SpeedTree: I think this one is the most successfull. And the onliest difference
to my plugin, that I noticed, is the wind animation. Would be
possible, so if you want it..
XFrog 3.5: Well I didn't find anything special within this programm, but I was
lost, too. So if anyone knows more, just post it.
If you all are also satisfied with the actual version and don't want changes (the mentioned ones or complete different ones) I would say we are done. Heureka. Thanks for tips and for hopefully allot of textures.
Posted By: Razorroc

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/25/05 15:24

I installed both .Dll Files in my windows/system 32 file but the plugins( Tree & Car) still won't work. I use windows prof XP. I really hope someone can figure out how to get these to run on all systems. It looks really cool and I hope to be able to use it soon.
Posted By: Razorroc

Re: Tree Creator MED Plugin - 06/25/05 15:57

Update!! I reinstalled it again and it WORKS!! Thanks Andre!
Posted By: Loopix

Re: EL FINALE?? - 06/25/05 23:37

Hi André!

I have been playing a little with the tree creator (with branch lengh, twig setting and so on...) just to get those leafs the way I want them. I diden't succeede...so I'm sticking on my suggestions (beeing able to stretch the clusters in lengh and to set them on selectable branch positions. Even the width could be more than the actual selectable max. Beeing able to select the amount of cluster per branch would be a usefull feature too). It would be really great if you could setup the mapping of the trunk/branches either as doubble sided planar mapping (per trunk/branch cylinder) or even better as unwraped cylinders (you could limit the trunk sides to max. seven or eight, branches max. five). The single triangle mapping (as it is now) doesen't look nice with most bark structures.

I'd like to make some Textures for the tree creator next week if I can find some time...

Here two pictures to show you what I mean:

original (fully tree creator made)


tree creator made but modified (only 2 clusters per branch, stretched in lengh, slightly conic towards the end)



Other features (as you mentioned) are always welcome too!
Posted By: AndreWeiss

Caution: Irony - 06/27/05 07:56

For Loopix and everybody who feels like him I got three posibilities:
1. Follow this link.. http://server.conitec.net/down/medsdk.zip
2. Who wants to have a personalized plugin version could donate me some money and I would do everything to satisfy his/her wishes. (The first one would also have to pay for a real VC++ Version -> it isn't allowed to sell programmes created with the student license)
3. I don't know how often I mentioned it up to know, but publishing royality free tree textures would also motivate me to change or enhance the plugin.
Greetings
André W.
Posted By: ventilator

Re: Caution: Irony - 06/27/05 09:27

i think you could use the free http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/ with an ide like http://www.codeblocks.org/ if you don't feel like spending any money for a full vc++.
Posted By: AndreWeiss

Re: Caution: Irony - 06/27/05 10:00

Thanks Ventilator,
didn't know it is possible to combine a VC++ compiler with an "Not-MS" IDE, and there seems to be no restriction.. So everything for free. Up to know I planed to upgrade the full license when I finally start to earn real money.. But I hope that Code:Blocks is a good alternative..
I will try it this evening and if it works the price I mentioned for the second altenative will, of course, be lowered ;-)
Posted By: eyebird

Re: Andreweiss - 06/30/05 10:10

Hi, how did you do that tree in your demo terrain, it is with flare and not with overlay how did you make the trunk isnt transparent?
Posted By: AndreWeiss

Re: Andreweiss - 06/30/05 11:01

Hi eyebird,
I think you wanted to address Loopix, should mention that next time, but I hope I can help you until Loopix will answer you. The part for the trunk, the braches and twigs on the texture is the upper left quarter. If that is still black and you apply the overlay, the trunk won't be visible.. You should just use the overlay-trick for the leave area..
Greetings
André W.
Posted By: AndreWeiss

El Grande Finale - 09/06/05 08:03

Guten Morgen zusammen,
an diesem WE habe ich mich noch einmal hingesetzt und das Plugin verbessert. Nun gibt es die Moeglichkeit auch Wurzeln hinzu zu fuegen, zu bestimmen wo auf den Aesten Blaetter ansetzen und ich habe eine kleine Wind-Animation hinzugefuegt ( Die Blaetter werden ein wenig in 8 Himmelsrichtungen bewegt ). Auch findet man das Plugin jetzt wie alle anderen unter dem Menue-Punkt Tools und zusammengefaßt in einem Fenster mit 4 Tabs. Ich glaube das war soweit alles Neue..
Mit freundlichen Grueßen

André W. ( www.herrweiss.de )

Good morning @ all,
this we I sat down again to advance my plugin. Now you can add roots to your tree, the leave-positions on the branches are selectable and a wind-animation for the leaves is also possible. Also now you'll find the plugin with all others in the Tools-menu combined in one window with 4 tabs.
Greetings
Posted By: Loopix

Re: El Grande Finale - 09/06/05 08:51

Danke André! Die Wurzeln sind wirklich gut...Auch die Blatt-Position-Auswahmöglichkeit funktioniert gut und ist eine grosse Verbesserung!

Falls Du doch mal wieder ein Wochenende mit programmieren am tree-plugin verbringen willst :
Auswahlmöglichkeit für die länge der Blätter (damit wäre so viel möglich!).
Wenn ich "recreate" drücke...sollten da die alten Werte nicht gelöscht werden? (Bisher fuktioniert es nur additiv)

Danke für Deine tolle Arbeit!
Posted By: AndreWeiss

Re: El Grande Finale - 09/06/05 09:52

Mahlzeit Loopix,
also wenn man "Re-Create" drueckt sollte eigentlich alles Alte geloescht und dann, je nach Tab, alles neu erstellt werden. Aber vielleicht koenntest du sagen, wo dies nur additiv passiert? Wenn du sagst "recreate" muss es ja bei den Aesten oder Zweigen passieren. Werde dies daheim einmal ausprobieren, jedoch werd ich diese Woche wohl nicht mehr Online sein.. Also hoffe ich mal das du so bis 13 Uhr antwortest..
Bzgl. der Blatt-Laenge: Da sich die Blaetter an den Branch-Points ausrichten koennten sie hoechsten kuerzer werden. Aber was damit moeglich waere ist mir noch etwas unklar.. Sie waeren dann halt nicht so lang, sonst aendert sich nichts..
Gruß
André
Posted By: White_Wolf

Re: El Grande Finale - 09/06/05 10:35

Hallo,

Coller Tree Creator. Tolles Teil. Geht einwandfrei. Die Textur muss man dann selbst erstellen oder??


Tschau White_Wolf
Posted By: Inestical

Re: El Grande Finale - 09/06/05 10:47

Können sie englisch zusprechen? Nice.. Could that have vegetation too? It would help me much ^^
Posted By: AndreWeiss

Re: El Grande Finale - 09/06/05 11:01

Hi Whine,
what do you mean with vegetation? I think for things like grass you should use just simple textures. I f you are thinking of Flowers like dandelions I would just lower the thickness and the height of the trunk and the branches, color the skin green instead of brown and add leaves. Of course then our dandelion would still have allot of polygons but if you don't want to use textures you need something with more detail.
@White_Wolf: Tut mir leid aber die Textur muss separat erstellt werden. Kann man glaube ich auch nicht programmieren, weil man ja nie die Baumart oder den Detailgrad der Textur erahnen kann.. Aber auch ich habe schon einmal dazu aufgerufen Baumtexturen fuer mein Plugin hier zu veroeffentlichen. Wendet euch z.B. mal an Loopix, der erstellt ja Baeume mit meinem Plugin. Getreu dem Motto:
Only with your voice ;-)
Posted By: Inestical

Re: El Grande Finale - 09/06/05 11:06

sorry.. Nobody never understand me ^^ I mean that could the tree grow? and have different leafs, depending on the season, say if this could be done in the tree creator
Posted By: AndreWeiss

Re: El Grande Finale - 09/09/05 09:22

@Whine: Well if you just need different leave-textures - you can change the the texture per script. So you just need to make more then one for the different seasons. What can't be done with my plugin is a automatic growing of a tree. Well I think this is realizable but don't know if it is usefull. For those who want to have growing-stages: It could be done manualy by changing the length or height of the branches or trunk.
@Loopix: Habe nochmal ueber DEIN kleines Problem nachgedacht. Wenn du kleinere Blaetter haben moechtest, nutze doch einfach mehr Offset Flaeche fuer die Blaetter. Einfach die Blatt-Textur kleiner machen und nach belieben verschieben...

MfG
André W.
Posted By: Inestical

Re: El Grande Finale - 09/09/05 20:56

@AndreWeiss: Ok, I'll try to get it grow
Posted By: Hampe

Re: El Grande Finale - 10/28/05 16:35

I can´t get it work! I have try in weaks but it still don appare in the Tools menu.
Posted By: vlau

Re: El Grande Finale - 10/30/05 10:14

Ah, it works for me.
Thank you, AndreWeiss.
Posted By: nightshade

Re: El Grande Finale - 09/08/07 13:13

someone can reupload the plugin?
Posted By: nfs42

Re: El Grande Finale - 09/08/07 13:24

Goto 3DGS Downloads on my website
Posted By: not_me

Re: El Grande Finale - 09/09/07 03:51

i tried to download the plugin and it wont download it says the winzip library is not a valid file?
Posted By: nfs42

Re: El Grande Finale - 09/09/07 08:29

don't use iexplorer ;-)
try any other browser or a downloadmanager (iexplorer has problems with linux servers)
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