Standard Terain Shader

Posted By: CocaCola

Standard Terain Shader - 09/20/15 12:29

Hallo!
wenn ich im med 1. skin der 2. alphakanal skin zuweise, wird im level die dritte. skin angezeigt und keine Spur von der 1..

wenn ich im med 3. skin der 2. alphakanal skin zuweise, wird im level die erste skin angezeigt und keine Spur von der 3..

Bitte schaut euch das level an, ich verstehe es nicht.

zip 586 kb
Posted By: CocaCola

Re: Standard Terain Shader - 04/14/16 21:17

7 months later I have Understand how to make Textures to use mtl_terraintex from mtlFX.c laugh

with gimp it is very triky grin
Posted By: sivan

Re: Standard Terain Shader - 04/16/16 05:52

it is a fixed function effect, not a shader. if you want to understand how to make a very similar shader, you can check the ones in MapBuilder. there are better ones too (e.g. an auto terrain shader based on height and slope, with two additional textures that can be hand-painted onto terrain for roads). moreover in MapBuilder you can tweak them real-time, thus making your learning faster, let's say 1 week instead of 7 months. laugh
Posted By: sebbi91

Re: Standard Terain Shader - 04/20/16 14:02

Hey, laugh
kannst du bitte erläutern was du gemacht hast, weil ich mit Gimp keine schönen Resultate bekomme.

habe so blaue Kanten zwischen den Texturen.

Siehe hier:
http://www.opserver.de/ubb7/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=456677#Post456677
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