Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Help with plotting multiple ZigZag
by degenerate_762. 04/30/24 23:23
M1 Oversampling
by 11honza11. 04/30/24 08:16
Trading Journey
by howardR. 04/28/24 09:55
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 04/27/24 13:50
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
2 registered members (7th_zorro, AndrewAMD), 911 guests, and 4 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
firatv, wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR
19050 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Strange behavior / jumping Objects #244090
01/02/09 15:43
01/02/09 15:43
Joined: Sep 2007
Posts: 48
Deutschland
H
HoopyDerFrood Offline OP
Newbie
HoopyDerFrood  Offline OP
Newbie
H

Joined: Sep 2007
Posts: 48
Deutschland
Hi,
I'm trying to use the 3DGS intern physics engine for my project after I had big problems with Newton.

But now I have a couple of problems with the 3DGS physics.

Cylinders falling to the ground, then lieing on it like expected for an short moment. Then suddenly thy start jumping around like beeing wild penetrating deep into the rigid ground again and again.

I uses the code of the Physics Demo from AcknexUnlimited ( Summer 2008 contes). Butin my own project there are the discribed problemes.

Is the a good tutorial for the engine intern physics system?
Which orianation must a cylinder have in MED to use it as physic-cylinder o is this not important?

In the end I just want a simple can-shotting game. Where I can shoot on a pile of cans an they behave like physical cans. Any Ideas how I can realise this in the easiest way?

Re: Strange behavior / jumping Objects [Re: HoopyDerFrood] #244101
01/02/09 17:52
01/02/09 17:52
Joined: Dec 2005
Posts: 490
Germany/Berlin-Velten
kasimir Offline
Senior Member
kasimir  Offline
Senior Member

Joined: Dec 2005
Posts: 490
Germany/Berlin-Velten
in 3DGS ODE Cylinders does not work as i know!
i have the same problem and changed to newton...

Re: Strange behavior / jumping Objects [Re: kasimir] #244104
01/02/09 18:13
01/02/09 18:13
Joined: Sep 2007
Posts: 48
Deutschland
H
HoopyDerFrood Offline OP
Newbie
HoopyDerFrood  Offline OP
Newbie
H

Joined: Sep 2007
Posts: 48
Deutschland
@kasimir
Ja aber bei Newton habe ich das Problem, dass ich nicht weiß wie ich auf die Dosen schießen soll. Bei SetVelocety bewegen sie ich zwar in die gewünschte Richtung aber sie bekommen keinen drall wenn man an die Seite schießt. Und AddImpulse (was ja a realistischten klingt) funktioniert irgendwie garnicht und die Dosen fliegen in die Falsche richtung weg. Dann habe ich es mit einem echten Projektil versucht (Kugel mit Masse) Aber auch das war seltsam weil die Teilweise von den Dosen abgeglitten ist.
Eine weitere eigenart von newton war das meine Dosen wohl zu klein waren (obwohl sie die größe von normalen Dosen hatten). ABer wenn dich die Levelskalierung an Newton übergeben habe (so das die dose eben 6cm im Duchmesser hatte) dan hüpften sie auch von Anfang an wild durch die Gegend.
Irgendwie will die Physik in keinem Fall bei mir so recht klappen, obwohl meine Anwendung wirklich trivial ist.

Re: Strange behavior / jumping Objects [Re: HoopyDerFrood] #244106
01/02/09 18:24
01/02/09 18:24
Joined: Dec 2005
Posts: 490
Germany/Berlin-Velten
kasimir Offline
Senior Member
kasimir  Offline
Senior Member

Joined: Dec 2005
Posts: 490
Germany/Berlin-Velten
@HoopyDerFrood
ich denke immernoch, dass du mit Newton besser beraten bist - physik setzte ich mitlerweile mir ausprobieren gleich, versucht man das ganze real zu gestalten klappt das eh nicht!
versuche doch mal die Masse der Kugel DEUTLICH zu erhöhen, irgendwann kann sie ja nicht mehr abprallen...
ansonsten würde ich vielleicht manuell den Drall setzten, indem man den Winkel des Auftreffens analysiert?!


Moderated by  HeelX, Spirit 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1