Hi @ all !
I would like to present you my first Multiplayergame " Seabattle" . The play idea is an age-old play, where you have to paint the playing field and the ships on a cross-hatched sheet paper and by coordinate inquiries of the opponent, whose ship positions to determine and the ships thus too " sink". The ships may not touch themselves, so that you can play tactical. There are 5 different ship types: Submarine =1 small box, cruiser = 2 small boxes, destroyer = 3 small box, battle ship =4 small box, aircraft carrier = 3 small box + 1small box by side. Thus one needs for exampl. to " destroy" a cruiser with 2 hits.The game called itself in the past" Uboot versenken" . Played on 2 virtual laptops in one contactor position who is opened the battle, by a random number generator determined. It can be shot alternating only. All further explains itself with user guidance. So that the Multiplayergame runs, first the server must be started. Over router locally played, the Client must enter the local IP address of the server in the starting menu. One plays over Internet, the Client must enter the Internet IP address of the server in the starting menu. You can see your Ip here:
Ip-Adresse . It is important that neither the routing nor the Windows Firewall blocks the program and port 2300 has been set free . For a pure Lan connection it does not need a IP address, which do not have I however tried out, because I do not have a pure Lan connection.Sorry for my bad english!
Here the:
Download Ich möchte Euch hiermit mein erstes Multiplayergame "Seeschlacht" vorstellen.
Die Spielidee ist ein uraltes Spiel,wo man sein Spielfeld und die Schiffe auf einem karierten Blatt Papier aufmalt und durch Koordinaten-Abfragen des Gegners versucht,dessen Schiffspositionen zu ermitteln und die Schiffe somit zu "versenken".Die Schiffe dürfen sich nicht berühren,sodaß man mit der Zeit "taktisch" vorgehen kann.Es gibt 5 verschiedene Schiffstypen: Uboot =1 Kästchen,Kreuzer = 2 Kästchen,Zerstörer = 3 Kästchen,Schlachtschiff =4 Kästchen,Flugzeugträger = 3 Kästchen + 1Kästchen seitlich.Somit braucht man z.B. zum "Versenken" eines Kreuzers 2 Treffer.Das Spiel nannte sich damals" Uboot versenken" .
Gespielt wird auf 2 virtuellen Laptops in einer Schützenstellung.Wer die Schlacht eröffnet,wird durch einen Zufallsgenerator bestimmt.Es kann nur abwechselnd geschossen werden.Alles weitere erklärt sich mit der Bedienerführung.
Damit das Multiplayergame läuft,muß zunächst der Server gestartet werden.Wird über Router lokal gespielt,muß der Client die LOKALE IP-Adresse des Servers im Startmenü eingeben.Wird über Internet gespielt,muß der Client die Internet IP-Adresse des Servers im Startmenü eingeben.Die Internet-Ip läßt sich über
Ip-Adresse abfragen.
Wichtig ist,daß weder die Router- noch die Windows-Firewall das Programm und den Port 2300 blockieren.
Für eine reine Lan-Verbindung braucht es keine Ip-Adresse,das hab ich aber nicht ausprobiert,weil ich keine reine Lan-Verbindung habe.
Hier der:
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