I trying to prog a plane with PhysX. I want a sound playing when the plane hits something (i.e. terains)
I looked at earthball.c, i copied the most parts. But the event isn`t triggering!
DEUTSCH:
Ich versuche ein Flugzeug mit PhysX zu proggen. Ich will, dass ein sound abspielt, sobald das Flugzeug mit Etwas zusammenstösst. Ich habe Code-teile von earthball.c übernommen. Warum klapt es nicht?? die function Plop wird nicht ausgelöst.
CODE:
Code:
SOUND* hit1 = "sfx1.wav";

function Plop()
{	
	ent_playsound(my,hit1,1500);
	wait(-1);
	my.ambient = 100; // Event Test
}

action plane1()
{
	player = me;
	my._health = 100;
	my._aero = engine / 55; //2.1; //
	my.ambient = 0; // test event
	 set(my,SHADOW);
		
		pXent_settype(my,PH_RIGID,PH_CONVEX); //CONVEX PH_BOX
		
		pXent_setmass( my, 80);
		pXent_setmassoffset(my,vector(10,0,-10),NULL);		
			pXent_setdamping (my, 95,220 ); //20,30
		pXent_setfriction(my,76); // 10	
			pXent_setelasticity(my,93);
			
	//HIT EVENT
			
		
			
	//wait(1); // PH_CHAR NEEDs IT!	
	
pXent_setcollisionflag(my,NULL,NX_NOTIFY_ON_START_TOUCH);
my.event = Plop; // That DOES NOT WORK!!!!!!!!

// Plop(); //TEST that works, but it`s useless!!	  
			
		 	
   while(1) /////////////////////////////////////////////////
   {
..........




Last edited by Nikozu86; 08/23/10 20:03.