Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Help with plotting multiple ZigZag
by degenerate_762. 04/30/24 23:23
M1 Oversampling
by 11honza11. 04/30/24 08:16
Trading Journey
by howardR. 04/28/24 09:55
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 04/27/24 13:50
Data from CSV not parsed correctly
by jcl. 04/26/24 11:18
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
2 registered members (7th_zorro, 1 invisible), 942 guests, and 7 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
firatv, wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR
19050 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Load Save Wed #351215
12/22/10 20:21
12/22/10 20:21
Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
D
Det Offline OP
User
Det  Offline OP
User
D

Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
Bekomme ab und zu mal die Fehlermeldung

Cant/Save/load in same Frame

load_level: load_level(<level2.wmb>);

kann mir jemand sagen woran das liegt ?

Last edited by Det; 12/22/10 20:26.

Wissen ist macht.
Nichts wissen macht auch nichts.

A7.86
Re: Load Save Wed [Re: Det] #351481
12/25/10 18:13
12/25/10 18:13
Joined: May 2009
Posts: 5,370
Caucasus
3run Offline
Senior Expert
3run  Offline
Senior Expert

Joined: May 2009
Posts: 5,370
Caucasus
What is this?!
"load_level: load_level(<level2.wmb>);"
Are you trying to load level like that?!


Looking for free stuff?? Take a look here: http://badcom.at.ua
Support me on: https://boosty.to/3rung
Re: Load Save Wed [Re: 3run] #351487
12/25/10 18:58
12/25/10 18:58
Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
D
Det Offline OP
User
Det  Offline OP
User
D

Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
The Message comes before Loading the Level and when it Loads it`s the same Level again. Some Level will be Loaded And by some comes The Message Cant Load Save in Same Frame


Wissen ist macht.
Nichts wissen macht auch nichts.

A7.86
Re: Load Save Wed [Re: Det] #351498
12/25/10 22:04
12/25/10 22:04
Joined: Jun 2006
Posts: 379
Flevoland, 5 meters under wate...
Roel Offline
Senior Member
Roel  Offline
Senior Member

Joined: Jun 2006
Posts: 379
Flevoland, 5 meters under wate...
as far as I know,
the correct way to load a level is through level_load:

level_load("level2.wmb");

in what kind of function are you loading your level?
the level load function might be executed twice smile


Check out the throwing game here: The throwing game
Re: Load Save Wed [Re: Roel] #351506
12/25/10 23:15
12/25/10 23:15
Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
D
Det Offline OP
User
Det  Offline OP
User
D

Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
This is the code I use :

bmap loading_lv = <blank.bmp>; //Loading screen
panel loadingscreen {
bmap = loading_lv; //loading screen name
flags = refresh,d3d;
}

function load_level()
{
loadingscreen.pos_x = (screen_size.x - bmap_width(loading_lv))/2; //centers loading screen
loadingscreen.pos_y = (screen_size.y - bmap_height(loading_lv))/2;

loadingscreen.visible = on; //displays loading screen
wait(3);
sleep(2);
loadingscreen.visible = off; //clears screen
bmap_purge(loading_lv);
load_level(<level2.wmb>) ; ; //level name

}}


ACTION levelchange //*assign this to a map entity blocking the way out of the level*/!!!!
{

MY.INVISIBLE = ON; //makes entitie invisible
MY.ENABLE_IMPACT = ON; //enables player impact
MY.EVENT = load_level; //function name

}






Last edited by Det; 12/25/10 23:19.

Wissen ist macht.
Nichts wissen macht auch nichts.

A7.86
Re: Load Save Wed [Re: Det] #351520
12/26/10 11:12
12/26/10 11:12
Joined: Aug 2007
Posts: 1,922
Schweiz
Widi Offline
Serious User
Widi  Offline
Serious User

Joined: Aug 2007
Posts: 1,922
Schweiz
Das ist c script code (*.wdl). Bitte poste deine probleme zukünftig in der "c script and wdl" Sektion, dort wird dir sicher besser geholfen.

Bin nicht so gut im c script, aber heisst es dort wirklich load_level und nicht level_load um ein Level zu laden? Falls load_level richtig ist, dann benenne deine Funktion um, die hat ja den gleichen Namen. Und bei load_level(.......) sind zwei Strichpunkte (;;) dahinter. Weiss nicht ob c script das akzeptiert, bei lite c gibt das jedenfalls eine Fehlermeldung.

Last edited by Widi; 12/26/10 11:24.
Re: Load Save Wed [Re: Widi] #351528
12/26/10 15:44
12/26/10 15:44
Joined: Mar 2004
Posts: 206
The Netherlands
R
Roy Offline
Member
Roy  Offline
Member
R

Joined: Mar 2004
Posts: 206
The Netherlands
I don't know if it changes anything, but perhaps try using " instead of < in level_load(<level2.wmb>);

So, it will be: level_load("level2.wmb");

Re: Load Save Wed [Re: Det] #351536
12/26/10 17:50
12/26/10 17:50
Joined: Jan 2010
Posts: 22
Bielefeld, Germany
T
TIEclon Offline
Newbie
TIEclon  Offline
Newbie
T

Joined: Jan 2010
Posts: 22
Bielefeld, Germany
Ich bin zwar auch alles andere als ein Erfahrener Scripter, dafür benutze ich auch c-script und hatte schon mal die selben Schwierigkeiten in einem Level! Ich habe deinen code jetzt nur überflogen und festgestellt, dass die Funktion mit level_load durch ein EVENT_IMPACT ausgelöst werden kann. Das Problem das bei dir auftritt, ist,dass mehre Level_load und/oder game_save's in einem Frame, daher ohne ein wait(1) dazwischen auftreten. Ich schätze das hat die gleiche ursache wie bei mir: Durch den Impact wird die Funktion mehrmals aufgerufen! Habe grad nicht viel Zeit also frage ich erstmal ob es daran liegen könnt bevor ich weitermache...


mfg TIEclon

Re: Load Save Wed [Re: TIEclon] #351940
12/29/10 22:47
12/29/10 22:47
Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
D
Det Offline OP
User
Det  Offline OP
User
D

Joined: Apr 2005
Posts: 653
Germany
Das kann gut sein .Ich habe den Code nicht geschrieben er von der GS Recource Seite und ist ein WDL Code kein lite C der code ist für die A5 geschrieben worden nichtfür A7/8


Wissen ist macht.
Nichts wissen macht auch nichts.

A7.86

Moderated by  HeelX, rvL_eXile 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1