Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Blobsculptor tools and objects download here
by NeoDumont. 03/28/24 03:01
Issue with Multi-Core WFO Training
by aliswee. 03/24/24 20:20
Why Zorro supports up to 72 cores?
by Edgar_Herrera. 03/23/24 21:41
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 03/06/24 09:27
VSCode instead of SED
by 3run. 03/01/24 19:06
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
3 registered members (Edgar_Herrera, VoroneTZ, Akow), 973 guests, and 4 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
sakolin, rajesh7827, juergen_wue, NITRO_FOREVER, jack0roses
19043 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 5
Page 59 of 554 1 2 57 58 59 60 61 553 554
Re: What are you working on? [Re: Rondidon] #388052
11/27/11 16:59
11/27/11 16:59
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
@Progger: Nice start. I like the cockpit and the idea of a racing game. I`m a huge iRacing and Live for Speed fanboy. Does the game support steering wheels?
Have you ever thought of buying a nice racetrack on turbosquid for you game like this one? http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-bathurst-track/569434 That could give your project a turbo boost laugh

Re: What are you working on? [Re: Harry Potter] #388053
11/27/11 17:01
11/27/11 17:01
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Originally Posted By: Harry Potter
Originally Posted By: Rondidon
Außerdem sehe mit 22 immer noch aus wie 10. Was soll daran jetzt seltsam sein? laugh
Aha, das erklärt, warum Du auf Deinem Avatar-Foto so jung aussiehst. Ich dachte schon, dass es ein ALTES Foto aus Deiner Kindheit sein könnte. wink

Nein, das zeigt mein jetziges Ich bei einer Zeitreise in meine Kindheit. Ja, als ich jung war, war die Welt noch in 16 Farben und wunderbar pixelig. laugh

Re: What are you working on? [Re: Rondidon] #388054
11/27/11 17:07
11/27/11 17:07
Joined: Sep 2009
Posts: 496
P
Progger Offline
Senior Member
Progger  Offline
Senior Member
P

Joined: Sep 2009
Posts: 496
Well no i want to do this game with some friends and i dont have this amount of money now^^

Now it does not support steering wheels but ill implent that later.
It will be a multiplayer game for at least 8 players to fight against each other.
WFG PRogger


asking is the best Way to get help laugh laugh laugh
Re: What are you working on? [Re: Progger] #388059
11/27/11 18:51
11/27/11 18:51
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline
Expert
Damocles_  Offline
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Quote:
Ja, ich bin DU aus der Zukunft.

In ein paar Jahren wirst auch Du soweit sein, dass Du fotorealistische Spiele programmieren wirst können. Dein sechster Wasteland-Versuch wird dann fotorealistisch sein.
Durch den 3.Weltkrieg (ausgelöst durch den Krieg mit dem Iran) wirst Du aber dann die Lust verlieren, solche Spiele zu programmieren (weil eine verwüstete Welt dann sowieso der Alltag sein wird). Und Du wirst Dich an die gute alte (mittelalterliche) Zeit zurückbesinnen, und wirst ein fotorealistisches Mittelalterspiel programmieren.

Zu dieser Zeit wird dann auch die Zeitmaschine erfunden werden, und Du wirst ins Mittelalter zurück reisen, um dort Fotos für Dein Spiel zu schießen.
Und danach wirst Du in die heutige Zeit zurückreisen (in die Zeit vor dem 3.Weltkrieg), wirst Dich Harry Potter nennen, und wirst hier im Forum Dein Spiel präsentieren.

Und Du wirst hier im Forum mit Deinem JÜNGEREN ICH Selbstgespräche führen.

Alles klar? Ist gar nicht so verwirrend.


Cool, war Wasteland Anlauf 6 dann zumindest ein Erfolg?
Ich hoffe das braucht nicht wieder 8 Jahre...

-----------

Wie werde ich denn die KI im Mittelalterspiel später planen? Wird
es einen Tagesablauf geben, in dem die Büttel zB morgens aufs Feld gehen, und Abends im Ratskeller sitzen?
Wobei man dann realistischerweise 16 Stunden warten müßte.

Wahrscheinlich wären so ne Art "Zeitsprünge" im Tagesablauf
Morgens,Tagsüber , Abends, Mitternacht sinnvoll,
ohne eine exakte Zeitangabe.
Die Personen wechseln dann direkt die Position.

Re: What are you working on? [Re: Damocles_] #388069
11/27/11 22:15
11/27/11 22:15
Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
Superku Offline
Senior Expert
Superku  Offline
Senior Expert

Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
Lese zwar interessiert mit und auf Deutsch ist es verständlicherweise für mich angenehmer, aber ich finde, wir sollten diesen Thread auf Englisch weiterführen. Es verärgert regelmäßig einige User, wenn englischsprachige Themen im Deutschen weitergeführt werden.


"Falls das Resultat nicht einfach nur dermassen gut aussieht, sollten Sie nochmal von vorn anfangen..." - Manual

Check out my new game: Pogostuck: Rage With Your Friends
Re: What are you working on? [Re: Damocles_] #388078
11/28/11 00:09
11/28/11 00:09
Joined: Dec 2002
Posts: 3,363
Vindobona (Ostarichi)
Harry Potter Offline
Expert
Harry Potter  Offline
Expert

Joined: Dec 2002
Posts: 3,363
Vindobona (Ostarichi)
@Damocles: answer removed to topic 'Fotorealistisches Mittelalter - Pax et Bellum'

Last edited by Harry Potter; 11/28/11 02:00. Reason: off topic
Re: What are you working on? [Re: Harry Potter] #388079
11/28/11 00:43
11/28/11 00:43
Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
ratchet Offline OP
Expert
ratchet  Offline OP
Expert

Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
@Progger :
Great i like the clean and simple look, reminds me Virtua Racing or some N64 Games, but some things on the track side like building or trees could be great !

@memoli:
Great level composing !
You should change the grass sprite ; it looks really strange , too much low reasolution, or texture too much scaled,
it's polygons are strange arranged ?
Perhaps do like COD games , simple grass ?



@Harry Potter :
It's "What Are You Working On" thread laugh
Pleas if you want to put big Discussion, make another thread please !

(We want screenshots here, not talking too much)


Thanks !

Last edited by ratchet; 11/28/11 01:10.
Re: What are you working on? [Re: ratchet] #388105
11/28/11 12:13
11/28/11 12:13
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Some progress with my level for a personal Acknex project in Blender. Still a "work in progress". Street props, lighting, trees and grass still missing.






Re: What are you working on? [Re: Rondidon] #388108
11/28/11 13:20
11/28/11 13:20
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Ship model. Blender.



Real world



Re: What are you working on? [Re: Rondidon] #388212
11/29/11 18:46
11/29/11 18:46
Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
ratchet Offline OP
Expert
ratchet  Offline OP
Expert

Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
@Rendidon that's great.
I find all that very grey, because you don't have put textures and lightening ?
What program do you use to make buildings ? GoogleSketch ?

Page 59 of 554 1 2 57 58 59 60 61 553 554

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1