Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Trading Journey
by howardR. 04/24/24 20:04
M1 Oversampling
by Petra. 04/24/24 10:34
Zorro FIX plugin - Experimental
by flink. 04/21/24 07:12
Data from CSV not parsed correctly
by EternallyCurious. 04/20/24 21:39
Scripts not found
by juergen_wue. 04/20/24 18:51
zorro 64bit command line support
by 7th_zorro. 04/20/24 10:06
StartWeek not working as it should
by jcl. 04/20/24 08:38
folder management functions
by VoroneTZ. 04/17/24 06:52
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
2 registered members (AndrewAMD, howardR), 472 guests, and 7 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
Mega_Rod, EternallyCurious, howardR, 11honza11, ccorrea
19048 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Page 1 of 2 1 2
BatchFile to EXE Converter #390739
01/04/12 12:27
01/04/12 12:27
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline OP
Expert
Damocles_  Offline OP
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Here a nice Program from the internets:

http://www.f2ko.de/programs.php?lang=en&pid=b2e

It compiles a bat file to an exe.

You may find it useful when you need to pass parameters
to your game, or want to run anything else in a batch file,
without having it look too nerdy to start.

One example: you could pop up a Desktop-screen after the user exits the game.

Its also nice for starting Java-Programs in a more friendly and convinient manner.

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Damocles_] #390762
01/04/12 14:54
01/04/12 14:54
Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
sivan Offline
Expert
sivan  Offline
Expert

Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
really useful!


Free world editor for 3D Gamestudio: MapBuilder Editor
Re: BatchFile to EXE Converter [Re: sivan] #390772
01/04/12 16:18
01/04/12 16:18
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline OP
Expert
Damocles_  Offline OP
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
I think so too. You can wrap an exe around your commandparameters to your exe,
or a python-script or Java-app.

Makes the game/application look more native to casual Windows users.

The guy also made other nice apps on his website, check it out.

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Damocles_] #394878
02/17/12 11:17
02/17/12 11:17
Joined: Dec 2008
Posts: 1,218
Germany
Rackscha Offline
Serious User
Rackscha  Offline
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,218
Germany
Very nice.
Though, it doesnt make sense for java wink

edit: ah, ich korrigiere. Hatte was verwechselt und gedacht so ein feature wäre inzwischen im SDK. hab mich vertan^^"

Last edited by Rackscha; 02/17/12 11:33.

MY Website with news of my projects:
(for example my current
Muliplayer Bomberman,
GenesisPrecompiler for LiteC
and TileMaster, an easy to use Tile editor)
Sparetime-Development

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Rackscha] #394883
02/17/12 12:21
02/17/12 12:21
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline OP
Expert
Damocles_  Offline OP
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Alles was einfach wäre ist bei den Java-Etwickler-Nerds schlecht.
Eine native Kompilierfunktion für das jeweilige OS hätte man
schon von Anfang an ins SDK einbauen können.

Das hätte aber den "Write once run everywhere" Werbe Wunschtraum untergraben.
(Siehe vor allem JavaME wie wenig das stimmt)

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Damocles_] #394885
02/17/12 13:26
02/17/12 13:26
Joined: Feb 2005
Posts: 3,687
Hessen, Germany
T
Tempelbauer Offline
Expert
Tempelbauer  Offline
Expert
T

Joined: Feb 2005
Posts: 3,687
Hessen, Germany
Quote:
Alles was einfach wäre ist bei den Java-Etwickler-Nerds schlecht.

ein wahres wort

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Tempelbauer] #394904
02/17/12 15:31
02/17/12 15:31
Joined: Jan 2002
Posts: 4,225
Germany / Essen
Uhrwerk Offline
Expert
Uhrwerk  Offline
Expert

Joined: Jan 2002
Posts: 4,225
Germany / Essen
Kein wahres Wort. Die JVM ist der Ankerpunkt des Konzepts. Den zu umgehen indem man nativen Code erzeugt wäre schon ziemlich bescheuert.


Always learn from history, to be sure you make the same mistakes again...
Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Uhrwerk] #394905
02/17/12 15:59
02/17/12 15:59
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline OP
Expert
Damocles_  Offline OP
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Genau, deswegen gibts ja auch keine teuren apps wie exe4j, die genau das umsetzen.
Die Nachfrage ist da. Dem Anwender ist es sowas von wurscht wer den Code ausführt.
Was ihm nicht egal ist, ist es umständlich eine runtime zu installieren, Kommandozeileinparameter einzugeben und Systemvariablen einzustellen.

Man muß aus Endanwendersicht denken, nicht aus Informatikprofessorensicht.

Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Damocles_] #394907
02/17/12 16:47
02/17/12 16:47
Joined: Jan 2002
Posts: 4,225
Germany / Essen
Uhrwerk Offline
Expert
Uhrwerk  Offline
Expert

Joined: Jan 2002
Posts: 4,225
Germany / Essen
Jede .jar Datei ist per Doppelklick ausführbar. Die Runtime Installation ist nicht mehr oder weniger aufwendig als .NET zu installieren. Systemvariablen einzustellen, verursacht genau so viel oder wenig Aufwand, wie dies unter Windows zu tun.


Always learn from history, to be sure you make the same mistakes again...
Re: BatchFile to EXE Converter [Re: Uhrwerk] #394934
02/17/12 22:44
02/17/12 22:44
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline OP
Expert
Damocles_  Offline OP
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Theoretisch, wenn man alles richtig eingestellt hätte dann würden einige jars per Doppelclick ausgeführt werden.
Nur gibt es ne ganze Latte an Gründen warum das nicht so sein kann.
Das ausführen geht zB weder bei meinem Windows noch Linux (aus verschiednen Gründen).
Noch ging es bei früheren Setups. Noch würde Klaus Normalklicker wissen daß man ein jar so ausführen könnte.


Entsprechend kann man so ein ersnthaftes Enduser-Programm nicht als jar vertreiben.
Weil man so fragil kein Programm vertreiben kann.

Rate mal warum Apple erfolgreich war.

Page 1 of 2 1 2

Moderated by  adoado, checkbutton, mk_1, Perro 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1