Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Data from CSV not parsed correctly
by dr_panther. 05/06/24 18:50
Help with plotting multiple ZigZag
by degenerate_762. 04/30/24 23:23
M1 Oversampling
by 11honza11. 04/30/24 08:16
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
0 registered members (), 1,119 guests, and 0 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
firatv, wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR
19050 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 3
Page 28 of 36 1 2 26 27 28 29 30 35 36
Re: Levelbuild finished [Re: broozar] #46023
07/19/07 19:08
07/19/07 19:08
Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
rincewind Offline OP
Serious User
rincewind  Offline OP
Serious User

Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
Detailarme Level? Warum schreibe ich eigentlich extra dazu, dass noch keine Modelle drin sind und ich gerade dabei bin diese einzufügen, wenn es dann doch wieder keiner liest ;-).
Ansonsten hast du mit deiner Kritik sicherlich teilweise recht obwohl Behauptungen, mir fehle es an Fleiß und Bemühen hier sicherlich überflüssig sind. Wahrscheinlich liegt es daran, dass ich aus beruflichen Gründen derzeit etwa nur 10 bis 15 Minuten pro Tag an den Levels arbeiten kann. Um die von dir gewünschte Qualität zu erreichen müsste ich bei diesem Tempo wahrscheinlich ca, 20 Jahre an dem Ding arbeiten ;-).

So, das war's erstmal.. ich finde, dafür dass ich keine Kritik (auch berechtigte, wie in diesem Fall) vertragen kann und dann immer schnell wie ein kleines Kind schmolle oder ausfallend werde, habe ich mich diesmal echt am Riemen gerissen
;-).

Jede Menge Grüße
Rince


Born for runes
Re: Levelbuild finished [Re: broozar] #46024
07/19/07 20:01
07/19/07 20:01
Joined: Jul 2005
Posts: 421
Germany
DoC Offline
Senior Member
DoC  Offline
Senior Member

Joined: Jul 2005
Posts: 421
Germany
shaderlos... ähm lol broozar du zockst bestimmt auch kein crysis dann weil es zu detail arm ist, sicherlich sind hier einige lücken im Design.Was ein Team und viel zeit in anspruch nehmen würde und dann schon ganz anders aufgebaut werden sollte. Ich finde es sollte noch etwas an der beleuchtung gearbeitet werden und so alles etwas zu hell da geht die stimmung etwas pflöten. Zu den skinns kann ich sagen ist es mir egal wenn jemand spaß hat und einfach einen shooter aus fun baut, hab ich auch immer früher aus UT2004 genommen usw. und hin und wieder liefern da teile halt gute ergebnisse. Das finde ich nicht schlimm bei sollchen projekten. Also arbeite fleißig weiter und bekomms zuende das ist viel wichtiger als gute grafik.

Nebenbei der Godfather of coding Carmack, sagte selbst das die games einfach immer mehr ihren sinn der ideen in grafik verlieren und weshalb er auch lieber
an den Handy und DS engine zuletzt gearbeitet hat um gute und schöne games dafür zu machen (okay die neue engine von ID ist auch wieder sehr cool aber es geht halt net nur um grafik), achja und fein das jemand meine alten mechs nochmal verwendet XD gott die könnt ich echt mal neu machen ^^...

Re: Levelbuild finished [Re: DoC] #46025
07/19/07 20:11
07/19/07 20:11
Joined: Mar 2006
Posts: 2,758
Antwerp,Belgium
frazzle Offline
Expert
frazzle  Offline
Expert

Joined: Mar 2006
Posts: 2,758
Antwerp,Belgium
Great level design skills, you just keep on improving
All of your work fits great into the environment, nice job but I would like to see it in action one day too

Cheers

Frazzle


Antec® Case
Intel® X58 Chipset
Intel® i7 975 Quad Core
8 GB RAM DDR3
SSD OCZ®-VERTEX2 3.5 x4 ; HD 600 GB
NVIDIA® GeForce GTX 295 Memory 1795GB
Re: Levelbuild finished [Re: frazzle] #46026
07/19/07 20:30
07/19/07 20:30
Joined: Sep 2003
Posts: 5,900
Bielefeld, Germany
Pappenheimer Offline
Senior Expert
Pappenheimer  Offline
Senior Expert

Joined: Sep 2003
Posts: 5,900
Bielefeld, Germany
I hope that you didn't skip the levels of the old pics:
http://hpbimg.hespagames.de/industrial1.jpg
http://hpbimg.hespagames.de/industrial2.jpg
because I loved them more than that what I can see in the current pics,
but I'm very curious to see them with the models added!

Last edited by Pappenheimer; 07/19/07 20:32.
Re: Levelbuild finished [Re: Pappenheimer] #46027
07/19/07 21:01
07/19/07 21:01
Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
rincewind Offline OP
Serious User
rincewind  Offline OP
Serious User

Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
Danke DoC. ich seh das genau so.. ich will einfach nur ein wenig Spaß haben. Wenn ich mehr Zeit habe, kann ich natürlich auch mehr machen.. ich hoffe, dass das irgendwann wieder der Fall sein wird.

Thanks Frazzle.. but there is still a lot of room for improvement.

@Pappenheimer: No. I did not skip these levels, they will be available too.

Cheers
Rince


Born for runes
Re: Levelbuild finished [Re: rincewind] #46028
07/19/07 21:54
07/19/07 21:54
Joined: Apr 2005
Posts: 1,058
Luzern
Nicolas_B Offline
Serious User
Nicolas_B  Offline
Serious User

Joined: Apr 2005
Posts: 1,058
Luzern
Obwohl ich die Alten Levels Besser Fand (von der Atmosphäre) find ichs auch wieder
gut gelungen. Wünsch dir noch viel glück bei deinem Projekt.
Bin auch der meinung das das Spiel mehr spass machen sollte als in Grafik Detais zu versinken. mach weiter so

Re: Levelbuild finished [Re: Nicolas_B] #46029
07/30/07 20:45
07/30/07 20:45
Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
rincewind Offline OP
Serious User
rincewind  Offline OP
Serious User

Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
Thanks Nicolas

here is another screenshot from a Gears of War-inspired level. It is a view from inside of a collapsed multi-storey building. The level has quite a few of such buildings; many of them hosting various powerups or health pickups in the upper floor, which means that the player will have to find a way to get there, like climbing up beams and broken floor slabs..



I am really happy that after such a long time it finally turns out the way I wanted it.

Best regs
Rince


Born for runes
Re: Levelbuild finished [Re: rincewind] #46030
07/30/07 21:35
07/30/07 21:35
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline
Expert
sPlKe  Offline
Expert

Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
okay, from what ive seen so far, its gotten along nicely.
pretty cool actually.

im looking forward to play it. of course it doesnt look like a modern shooter but there is no need to tell you, you know anyway. what i saw on the last few shots however irritated me... those kewl aliens are gone...

by the way, i think i have to include a few monster sinto my own test project...

Re: Levelbuild finished [Re: sPlKe] #46031
07/30/07 21:49
07/30/07 21:49
Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
rincewind Offline OP
Serious User
rincewind  Offline OP
Serious User

Joined: Nov 2004
Posts: 1,083
Germany
Thanks for your kind words Spike,

you're perfectly right: of course it doesn't look like a modern shooter :-). I am actually not skilled enough for such quality, my knowledge about shaders, normalmaps etc. is next to nothing. Maybe, I'll learn it someday. I orderd A7 today and can't wait 'till it's here. It will hopefully make things easier for me.

The monster are actually gone to bring along their friends.. they will of course return when everything else is finished:-).

Your test project? Would like to see more. I actually like the minimonstermayhem quite a lot, because one can see that it is really original and not a copied style. I wish I was that creative.

Cheers
Rince


Born for runes
Re: Levelbuild finished [Re: rincewind] #46032
07/30/07 22:03
07/30/07 22:03
Joined: Apr 2005
Posts: 3,076
Germany, NRW
rvL_eXile Offline

3D Artist
rvL_eXile  Offline

3D Artist

Joined: Apr 2005
Posts: 3,076
Germany, NRW
Ich finde, das die Screens schon gut aussehen ! Es sieht vielleicht noch was Detailarm aus, aber wie Rincewind schon sagte, wird er dies noch ändern. Schonmal en großes Lob an dich, das war bestimmt nicht gerade wenig Arbeit, wieviele Blöcke haste verwendent? 3000?

Ja ich hab aber auich was zu meckern



EInfahc die Rot MArkierten stellen, sieht so aus , als würden die Blöcke Schweben bzw passen net auf einander

so das wars, Viel Erfolg

cYa Sebastian


Tutorials:
[Blender]Terrain creation ENG/GER
[Blender]Low Poly Tree Modeling
[GIMP]Create a Texture for Terrains
CLICK HERE


Page 28 of 36 1 2 26 27 28 29 30 35 36

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1