Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Help with plotting multiple ZigZag
by degenerate_762. 04/30/24 23:23
M1 Oversampling
by 11honza11. 04/30/24 08:16
Trading Journey
by howardR. 04/28/24 09:55
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 04/27/24 13:50
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
2 registered members (7th_zorro, AndrewAMD), 911 guests, and 4 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
firatv, wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR
19050 Registered Users
Previous Gallery
Next Gallery
Print Thread
Rating: 5
Page 9 of 10 1 2 7 8 9 10
G.R.U.N.T.S. OUT NOW!! #354243
01/17/11 02:31
01/17/11 02:31
3 Images
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline OP
Expert
G.R.U.N.T.S. OUT NOW!!

BUY G.R.U.N.T.S. - Episode 1 HERE!

English:
G.R.U.N.T.S. is an episodic first person adventure. Each episode follows a certain scheme. Parodies of classic videogame cliches aswell as playing with the perception of the unique graphical style open up a new depth of the game world.

The story is predictably simple: Some guy wakes up in a videogame. He does not really know how he got here, but since a big breasted woman (of course) and some guns (obviously) are at play, he decided to play along in defeating the evil alien virus (what else?) to get back home.

The main focus of the game is it to explore the world and the humor in this graphically fascinating new world. Of course there is a fair batch of action, still greeted with the strange humor of the game.

Videos can be found here:
http://www.youtube.com/watch?v=GyFAi4X-lXk
http://www.youtube.com/watch?v=5mIo3weg--0
http://www.youtube.com/watch?v=yAWlcsmiil0
http://www.youtube.com/watch?v=bIWmAuk-FNY
http://www.youtube.com/watch?v=KVhg08UX7iI

Download the official G.R.U.N.T.S. demo from the URL below:
http://www.icevalk-entertainment.com/grunts/downloads/G.R.U.N.T.S.DemoSetup.exe

The first Episode was released on 4th of July 2011 for 4.99$! It can be bought HERE!

------------------------------
G.R.U.N.T.S. - Episode 1 KAUFEN!

Deutsch:
G.R.U.N.T.S. ist ein First Person Adventure im episodischen Format. Jede Episode folgt einem gewissen Schema. Es werden klassische Videospielklischees aufgearbeitet und durch den Kakao gezogen und es wird mit dem einzigartigen Grafikstil gespielt um neue, faszinierende Schichten der Spielwelt zu erschaffen.

Die Handlung ist denkbar einfach: Ein Mann wacht plötzlich in einem Videospiel auf. Er weiß zwar nicht genau, wie er hierher gekommen ist, aber da er hier von einer großbusigen attraktiven Frau (natürlich) nicht nur mit Informationen versorgt, sondern auch mit Waffen (selbstverständlich) ausgestattet wird, die ihm helfen sollen, gegen den bösen Alienvirus (was auch sonst?) zu bestehen, stimmt er dem Wahnsinn zu, um wieder nach Hause zu kommen.

Der Gedanke des Spiels ist es hauptsächlich, neben dem sehr eigenen Humor und dem simplen, aber wirkungsvollen Grafikstil, die Spielwelt zu erkunden und Rätsel zu lösen. Selbstverständlich kommt dabei die Action auch nicht zu kurz. Doch auch dabei schlägt sich wieder der schräge Humor durch.

Videos finden sich hier:
http://www.youtube.com/watch?v=GyFAi4X-lXk
http://www.youtube.com/watch?v=5mIo3weg--0
http://www.youtube.com/watch?v=yAWlcsmiil0
http://www.youtube.com/watch?v=bIWmAuk-FNY
http://www.youtube.com/watch?v=KVhg08UX7iI

Die offizielle G.R.U.N.T.S. Demo herunterladen:
http://www.icevalk-entertainment.com/grunts/downloads/G.R.U.N.T.S.DemoSetup.exe

Die erste Episode wurde am 4. Juli 2011 veröffentlicht und is für nur 4.99$ HIER erhältlich!
Last edited by sPlKe; 07/04/11 10:57.
96 Comments
Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: achaziel] #366820
04/07/11 14:30
04/07/11 14:30
Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
ratchet Offline
Expert
ratchet  Offline
Expert

Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
For me the FPS is top notch !
Perhaps it's my GTX 460 that allow that, but even on a low PC
i think the gale should run very smooth laugh
It's not shaders and shadows everywhere and tons of geometry !

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: achaziel] #366824
04/07/11 14:46
04/07/11 14:46
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Tolles Spiel mit ganz eigenem Stil.
Trotzdem verschenkst du unheimich viel Potential. Hier mal meine Gedanken.

- Du hast ncoh keine Bestimmung für diesen Grafikstil gefunden. Ich vermisse eine Geschichte. Etwas, das mich motiviert und dass das Spiel zu mehr macht denn einer schlichten Stil-Demo.
Zum Beispiel: Zwei alte Freunde entstauben ihren alten Commodore 64, weil sie es nach jahren tastächlich geschafft haben das sagenunwobene Programm G.R.U.N.T.S zu erlangen. Grunts, so hieß es vor Jahren, war eine geheime Trainingssoftware der US-Armee, mit der in C64 Zeiten Soldaten ausgebildet werden sollten. Jeder wollte sie. Doch aus irgendeinem Grund wurde sie wohl nie eingesetzt. Mitgeliefert wird noch ein seltsames Laufwerk mit einem Sensor. Alles angeschlossen starten die beiden in freudiger Erwartung das Programm. "Welcome to G.R.U.N.T.S." erscheint da grün auf schwarz. Ein grässlicher Ton, ein Lichtblitz aus dem Sensor - und die beiden finden sich mitten im Spiel wieder. Wie sollen sie da nur je wieder rauskommen?

Nicht nur dass eine solche Geschichte ein Fest für alte C64 Fans wäre (ich verweise mal auf das erfolgreiche Buch "Extraleben" von Constantin Gilles). Du könntest auf diese Art und Weise Anekdoten, Minispiele, Verschwörungen einbauen. Coop-Modus. Lass dich mal von dem besagten Buch inspirieren. http://www.amazon.de/Extraleben-Constant...7530&sr=8-1

Sonst noch wichtig:

- Das Leveldesign ist chaotisch. Lineares Leveldesign, gescriptete Events und eine klare Linie würden dem Spiel mehr als gut tun. Ich hatte ständig das Gefühl mich zu verlaufen. Alles sieht ähnlich aus. Und Schlüssel suchen ist nicht 90er, sondern 80er. Auch wenns ein C64 Spiel sein soll, ein bisschen eleganter gehts schon wink
- Diese "Stimme", die sich ständig über das Spiel beklagt, ist 2 Minuten lustig. Und dann nervtötend und fehl am Platz. Setze solche Witze gezielt und nicht permanent ein. Duke Nukem.

Das Spiel hat Potential. Mach etwas daraus laugh

VLG Rondidon

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: ratchet] #366825
04/07/11 14:46
04/07/11 14:46
Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Redeemer Offline
Serious User
Redeemer  Offline
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Originally Posted By: ratchet
For me the FPS is top notch !
Perhaps it's my GTX 460 that allow that, but even on a low PC
i think the gale should run very smooth laugh
It's not shaders and shadows everywhere and tons of geometry !

Actually most of the performance losses are based on the geometry.

For that reason, in future episodes playing the game on the lowest graphical settings will also automatically lower the camera clip ranges to boost performance.

@Rondidon: It would've been nice if you had posted that in English, but using my handy dandy Google Translator I was able to get the gist of what you were saying. I too feel that the voices should be context based, and it would be better if the levels were less random and more linear/story based.

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: Redeemer] #366831
04/07/11 15:20
04/07/11 15:20
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline OP
Expert
sPlKe  Offline OP
Expert

Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
there is a story, and believe me it makes 100% sense. i just chose to not present it anywhere as of yet. because i like to see what people come up with wink

also, i am not really a fan of linear levels, but maybe i can add one or two of those ideas into the next episode.

the voices ARE context based to an extend, but as said, since i have not yet released any infor regarding the story ingame, its hard to understand.

about the game being slow, as redememr said, future updates have more clipping settings. we are curretnly fixing the last few bugs we found and finalizing the last few features. the final version will hopefully run on lower systems.

last but not least, i can oly hope the people approach this game with an open mind, much like LOST. Because the story and the game develop over time, like in any TV show. i chose the episodical style because of that. maybe you might want to visit the wiki (manual.htm in the start menu folder) to read some sneek peaks about whats to come laugh

ps: rondidion. ich bin autor. dass du eine geschichte vermisst stimmt mich etwas traurig. vorallem da du nicht wissen kannst was ich geplant habe kommt es mir vor dass diese ausage vorschnell getroffen wurde. nicht böse gemeint.

Last edited by sPlKe; 04/07/11 15:22.
Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: sPlKe] #366833
04/07/11 15:35
04/07/11 15:35
Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Rondidon Offline
Expert
Rondidon  Offline
Expert

Joined: Aug 2002
Posts: 2,183
Germany, BaW�
Ich wusste nicht, dass du schon eine Geschichte hast. Dachte es wäre nur eine Demo und wollte in dem Rahmen deine Phantasie ein wenig anregen. Bin gespannt.

Ich freue mich sehr auf weitere Episoden oder ein fertiges Spiel. Das Gameplay macht Spaß. Insgesamt ein Spiel nach meinem Geschmack, da ich sowieso eher oldschool bin. Gibt viel zu wenig dieser Art von Spielen.

Edit: Habe mir gerade erst die Beschreibung durchgelesen. Deine Story ist in etwa genau das, was ich mir auch gedacht habe. laugh . Gefällt mir, hört sich spannend und humorvoll an. Ich kann dir "Extraleben" trotzdem nochmal empfehlen. Sehr inspirierendes und vor allem spannendes Buch. Geht genau in die Richtung, in die du dein Spiel vielleicht entwicklen möchtest.

Last edited by Rondidon; 04/07/11 15:40.
Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: Rondidon] #366835
04/07/11 15:45
04/07/11 15:45
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline OP
Expert
sPlKe  Offline OP
Expert

Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
lets stay english here plz^^

the "story" i have revealed so far is just the situation on the first glance.
not to be too vague, but the entire plot is a multi-layered complex piece of sci-fi with a touch of self awareness for the humor. the entire process was designed to be a three parter, with the game effectively being part one.

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: sPlKe] #368823
04/28/11 18:04
04/28/11 18:04
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline OP
Expert
sPlKe  Offline OP
Expert

Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
Did anybody of you experience any rpoblems with the current demo? did it crash or act weird? its very important for me to know!

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: sPlKe] #368836
04/28/11 19:55
04/28/11 19:55
Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
ratchet Offline
Expert
ratchet  Offline
Expert

Joined: Apr 2008
Posts: 2,488
Played it , runned really fine !

Personnal taste :
Why not using example of path AI found in AUM97 ?
Caus the ennemies can stuck on side of doors or when they are things on the room ?
But that's OK, they simple Bots, somwhat like zombies !

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: ratchet] #375008
06/23/11 08:26
06/23/11 08:26
Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
sPlKe Offline OP
Expert
sPlKe  Offline OP
Expert

Joined: Jul 2004
Posts: 4,206
Innsbruck, Austria
Heya,
I am glad to announce that the last few bugs I found have been squashed by Redeemer, and development of the game comes to a close. I can savely say that the first episode of the title will be released somewhere within the first week of July for 4.99$ (3.49€) on www.icevalk.com and hopefully some other outlets.

The game is a prime example what can be done with a simple art style if you know your tools.
I would reccomend everyone playing it, if only the demo. Have fun^^

Re: G.R.U.N.T.S. Demo Online! [Re: sPlKe] #375102
06/23/11 16:16
06/23/11 16:16
Joined: Oct 2005
Posts: 4,771
Bay City, MI
lostclimate Offline
Expert
lostclimate  Offline
Expert

Joined: Oct 2005
Posts: 4,771
Bay City, MI
congratz.

Page 9 of 10 1 2 7 8 9 10

Moderated by  jcl, Realspawn, Spirit 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1